Un studiu online realizat de compania de research Gemius in colaborare cu Evensys arata ca Dacia este brandul autohton cel mai popular de pe internet. La evenimentul Digital Marketing Forum de ieri, specialistii in comunicare si marketing au discutat despre avantajele comunicarii digitale.

Cel mai popular brand pe internet este Coca-Cola (35%), urmat de Nokia, brandul de telefoane mobile (13%). In acest top mai apar brandurile a doi producatori de echipamente sportive, Adidas si Nike, trei companii care activeaza online - Google, Microsoft, Yahoo - si marca de fast-food McDonald’s. In acest top a patruns un singur brand romanesc, Dacia.

In ceea ce priveste increderea fata de branduri, fruntasa este marca Nokia (19%), urmata de Coca-Cola (14%). In top mai apar si marcile de automobile Mercedes, BMW si Audi. Cercetarea s-a bazat pe raspunsurile a 2.092 de repondenti pe internet, cu varste intre 18 si 45 de ani, si a cuprins un tip de intrebari „inchise" (Care este brandul care va vine in minte?), cu raspunsuri spontane, dar si intrebari asistate (insotite de o lista de branduri din care persoana le-a putut selecta pe cele pe care le recunoaste).

ING, cel mai tare brand de banca

In fruntea topului celor mai puternice marci romanesti se afla Dacia (34%), urmata de Arctic, Ursus si BCR. Marcile Unirea, Murfatlar si Bergenbier au fost mentionate spontan de cate 4% dintre repondenti. Topul increderii in brandurile romanesti nu difera prea mult de ierarhia notorietatii. Primele doua locuri sunt ocupate tot de Dacia si Arctic. Exista si marci romanesti ce confera incredere, desi nu au patruns in top 10 notorietate: ciocolata Poiana si marca de produse lactate Napolact.

O alta sectiune a studiului a prezentat cele mai populare branduri in functie de categoriile: banci si asigurari, ingrijire personala si cosmetice, IT, masini, electrocasnice si telecomunicatii. La aceste chestionare au raspuns intre 352 si 389 de repondenti. La capitolul banci, cele mai puternice branduri s-au dovedit a fi ING (46%), BCR (43%) si BRD (41%).

Cand a venit randul intrebarilor asistate, iar repondentii au fost pusi in situatia de a alege, dintr-o lista, marcile pe care le recunosc, mai mult de jumatate din banci au fost recunoscute de peste 90% dintre cei care au raspuns. In ceea ce priveste categoria produselor de ingrijire personala si cosmetice, cel mai des numite marci au fost Nivea (39%), Avon (30%) si L’Oreal (28%).

Cele mai mentionate branduri IT s-au numarat Microsoft (26%), Apple (12%) si HP (12%). De asemenea, la sectiunea masini, marcile care s-au bucurat de „votul internautilor" au fost: BMW (40%), Mercedes-Benz (38%) si Audi (23%). La categoria telecomunicatii, Orange s-a remarcat ca fiind brandul numarul unu in ceea ce priveste notorietatea, inregistrand un procentaj 60%, fiind urmat de Vodafone (55%) si Romtelecom (34%). La sectiunea produse electronice, Sony a fost numit spontan de 40%, urmat de Philips (29%) si Panasonic (26%).


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.