Intr-un comunicat al AVAS se anunta ca se va publica, incepand de astazi, anuntul de privatizare a societatii Avioane Craiova. Privatizarea se va realiza prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile pentru SC Avioane Craiova SA. AVAS va pune in vanzare 80,97 la suta din actiunile companiei, adica intreaga participatie a institutiei la societatea craioveana. Oferta va fi valabila 180 de zile de la data publicarii.

Avioane Craiova SA este unicul producator de aeronave de tip militar din sistemul industriei aeronautice romanesti, inclusiv al avionului de atac la sol, de scoala si antrenament, IAR 99 SOIM, compatibil cu standardele NATO si destinat Fortelor Armate Romane.

Societatea poate desfasura activitati de intretinere si reparare autovehicule, constructii metalice si parti componente, lucrari de instalatii electrice, izolatii si protectie anticoroziva, activitati de proiectare, urbanizare si alte servicii tehnice, cercetare-dezvoltare si alte activitati. ACV dispune de personal de conceptie si de executie cu un inalt grad de specializare si competenta in domeniul aeronautic.

Dupa cel de-al doilea mandat de a guverna tara dat de electoratul roman unor forte politice de centru-dreapta si dupa nu mai putin de 8 ani si jumatate de la Revolutia din Decembrie 1989, Romania este, probabil singura tara fosta comunista in care privatizarea pare a nu se mai termina. Pentru comparatie, Cehia a incheiat acest proces dupa numai cinci ani, iar Ungaria si Polonia au avut nevoie de sapte-opt ani.

In afara de intervalul de timp mult mai lung, Romania este, spre deosebire de statele asa-numitului Grup de la Visegrad si in situatia bizara de a avea dificultati in ce priveste privatizarea in timpul unor guvernari de centru-dreapta. Paradoxal sau poate nu, cele mai de succes privatizari au avut loc in timpul guvernarii social-democrate conduse de Adrian Nastase intre 2000 si 2004, cand, spre exemplu, in industria siderurgica romaneasca au venit producatori dintre cei mai seriosi la nivel mondial, prin contrast cu ceea ce se intamplase intre 1996 si 2000 la Tepro Iasi, la Combinatul Siderurgic Resita sau la Republica Bucuresti. Intre 2004 si 2008, privatizarea s-a desfasurat intr-un ritm mai mult decat greoi, influentat de incompetenta autoritatilor de resort si, nu mai putin important, de razboiul politic dintre PNL si PD, translatat si in plan economic. Asa se face ca societati precum Avioane Craiova, Tractorul si Rulmentul Brasov au ramas proprietate de stat pana in prezent, desi sunt intreprinderi din industria prelucratoare si nu gestioneaza resurse energetice strategice pentru economie.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.