Razboiul masinii ieftine a luat amploare si nu ar trebui sa ne surprinda ca tot mai multi constructori auto se vor orienta spre productia de modele ieftine, destinate in special pietelor auto din statele in curs de dezvoltare.

In ultima perioada, cuvantul de ordine pentru toti marii constructori auto il reprezinta masina ieftina. Si asta nu pentru ca se gandesc la buzunarul clientilor cu potential mic de cumparare, ci pentru ca un astfel de model are costuri de fabricatie reduse. Cum tot ce este ieftin se vinde ca painea calda, trebuie sa fii un manager neinspirat sa nu arunci pe piata un astfel de model. Pentru 2.500 de dolari primesti un Tata Nano, cu 6.200 de euro cumperi cel mai ieftin Logan.

Sume derizorii pentru autoturismele din ziua de astazi. Totusi, ideea masinii ieftine nu este noua si nu apartine nicidecum indienilor de la Tata Motors ori a conducerii Renault care a initiat proiectul Dacia Logan. Modele precum Mercedes Smart, Volkswagen Lupo, Seat Arosa ori Renault Twingo exista de multi de ani pe piata. Si acestea la vremea lor costau destul de putin. Insa, in prezent, preturile au luat-o in jos cu repeziciune.

Opel vrea o masina ieftina, de cel mult 8.000 de euro

Concernul german Opel ar putea lansa pe piata un model care va costa circa 8.000 de euro. Inca nu exista o platforma sau o schema a viitorului model, dar exista ideea si dorinta de a o pune in aplicare. Conducerea companiei germane pare sa fi fost inspirata de pasul facut de grupul auto indian Tata Motors, care a prezentat, in ianuarie, cel mai ieftin autoturism din lume, Nano, transmite AFP, care citeaza o publicatie germana.

"Modelul Citycar al Opel este o masina a viitorului", a declarat, pentru revista germana "Auto motor und sport", directorul Opel, Hans Demant. Masina ar putea fi scoasa la vanzare la pretul de aproximativ 8.000 de euro, a mentionat Demant. El a adaugat ca Opel se afla in cautarea unui partener, eventual un producator de motociclete, pentru a dezvolta modelul.

Aceste idei se afla abia in faza de discutii, iar o decizie in acest sens ar putea fi luata anul viitor, se arata in publicatia germana. Totodata, alianta Renault Nissan, care a avut un succes impresionant cu lansarea modelului Logan, intentioneaza sa construiasca un autoturism de 3.000 de dolari in colaborare cu compania indiana Bajaj Auto. Constructorul auto indian Tata Motors a prezentat, in ianuarie, cel mai ieftin autoturism din lume, denumit Nano, cu un pret initial de 2.500 de dolari, facilitand accesul mai multor milioane de consumatori din tarile emergente la un vehicul personal.

Tata Nano, in patru ani pe piata europeana

Constructorul auto indian Tata Motors intentioneaza sa lanseze, peste aproximativ patru ani, cel mai ieftin autoturism din lume, denumit Nano, si in Europa, pretul actual al masinii, vanduta deocamdata doar pe piata locala, transmite Reuters.

"Vom dezvolta un model succesor in patru ani, care va fi in conformitate cu reglementarile Euro 5 privind emisiile de carbon, si cele in caz de accident, care sunt in vigoare in Europa", a declarat Girish Wagh, seful diviziei de autovehicule compacte a Tata Motors, intr-un interviu pentru revista germana "Focus".

Principalul obiectiv era sa reducem consumul de combustibil de la cinci litri la 100 de kilometri, la doar trei litri, a afirmat Wagh. Initial, Tata a anuntat ca va produce circa 250.000 de modele si estimeaza ca va inregistra o cerere anuala de un milion de unitati.

Constructorul auto indian a aratat ca se va concentra in primii doi-trei ani pe piata locala, inainte de a lua in considerare exportul modelelor Nano catre Africa, America Latina si Asia de Sud-Est. Si alti constructori, printre care si Ford, Volkswagen, Toyota, Honda Motor si Fiat, incearca sa produca masini mici pentru pietele emergente, unde avansul economic mare a sustinut cresterea cererii.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.