Renault a anuntat investitii de 300 milioane de euro pentru extinderea programului Logan. Franta este cel de-al treilea partener comercial al Romaniei, dupa Germania si Italia.

Vizita de numai cinci ore a presedintelui francez Nicolas Sarkozy la Bucuresti da sperante scenei economice romanesti. Sarkozy a semnat un parteneriat strategic Romania-Franta (primul cu o tara din Europa de Est), nu insa si un contract comercial. Cu toate acestea, in aceeasi zi in care Sarkozy a calcat pe pamant romanesc grupul Renault a tinut sa-si confirme intentia de a investi 300 milioane euro, pana in anul 2009, la uzina Dacia de la Pitesti, pentru cresterea capacitatii de productie si pentru activitatile de cercetare si dezvoltare a modelului Logan, relateaza Romania Libera.

Productia Renault in Romania va urca de la nivelul actual de 350.000 de unitati pe an la 400.000 de unitati pe an, dupa cum a precizat presedintele grupului, Carlos Ghosn, la sfarsitul anului trecut. Aceste date sunt echivalente cu functionarea la capacitate maxima a uzinei de la Pitesti. „Anii 2008 si 2009 sunt foarte importanti pentru Dacia, care va incepe sa exporte masiv modelul Sandero, versiunea pickup a modelului Logan si inca un model nou, care ar putea fi un SUV de mici dimensiuni“, preia de pe site-ul francez, Evenimentul Zilei.

Doua modele noi vor fi lansate in 2008 sub sigla Dacia, iar al treilea va fi fabricat la anul.

Automobile Dacia, pregateste lansarea in luna martie a noului model Pick Up, expus in premiera mondiala la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB) 2007. Noul model este construit pe platforma Logan si va inlocui utilitara care a fost scoasa din productie in decembrie 2006. In a doua jumatate a acestui an, Dacia va lansa oficial si modelul hatchback Sandero, insa acesta va purta sigla Renault in Brazilia. Pentru 2009 este estimata lansarea unui posibil crossover Logan. In prezent, gama Logan include trei modele: berlina, break (denumit Multi Convivial Vehicle) si VAN. Planul trienal al Renault, proprietarul Dacia, prevede existenta in portofoliul marcii romanesti a sase modele pina in 2009 inclusiv.

Potrivit Cotidianul, anul trecut, vanzarile interne au reprezentat 45% din total, restul de 55% fiind consemnate la export. Pentru acest an se estimeaza o majorare a exporturilor la 60% din totalul productiei, pentru ca in 2009 balanta sa incline in proportie de 70% in favoarea acestora.

Vinzarile Dacia pe 2007, pe plan intern si extern, au totalizat 230.473 de autovehicule Logan. Cifra este cu 17,4% mai mare decit rezultatul din 2006, cind au fost vindute 196.378 de Loganuri. Cele doua versiuni de caroserie, berlina si break, au cumulat vinzari de 217.130 de unitati, cu 17,7% mai mult decit in 2006. Vinzarile de vehicule comerciale usoare, respectiv modelul VAN, au crescut cu 12,6%, pina la 13.343 de unitati. In Romania, vinzarile Logan s-au cifrat la 102.062 de unitati. Cea mai importanta piata internationala pentru modelele Logan produse la uzina de la Mioveni a fost Franta, cu 32.688 de unitati. La sfirsitul lunii decembrie, Dacia ocupa locul 13 in clasamentul celor mai bine vindute marci din Franta. Germania a devenit a doua tara de export pentru marca Dacia, cu vinzari de 17.301 automobile, in crestere cu 174% fata de 2006. Incepind cu acest an, lista pietelor de export va fi completata cu tarile scandinave. In prezent, Logan este comercializata in 51 de tari, sub sigla Dacia si Renault. Sub cele doua branduri, modelele Logan s-au vindut in total anul trecut in 367.745 de unitati la nivel global, cu 48% mai mult decit in 2006.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.