Firmele care-si depun in aceasta perioada declaratia pe profitul obtinut anul trecut sunt la mana functionarilor de la ghiseele administrat iilor financiare. Din cauza legislatiei confuze, functionarii decid daca declaratiile trebuie certificate prin semnatura unui consultant fiscal sau nu.
De exemplu, firmele care aduc Formularul 101, declaratia privind impozitul pe profit, la autoritatea fiscala din Sectorul 2 Bucuresti fara semnatura unui consultant fiscal sunt intoarse. Administratiile Financiare din sectoarele 1, 3 si 5 au primit atat declaratii certificate, cat si necertificate. Companiile din sectoarele 4 si 6 pot depune fara probleme Formularul 101 fara semnatura de la consultant. Situatia din Bucuresti poate fi considerata o ilustrare la scara mica a celei existente in intreaga tara.
„Deja incepe sa miroasa a scandal! Adica unii contribuabili sunt obligati sa plateasca un consultant fiscal, iar altii nu, in functie de toanele unui sef de Administratie Financiara“, spune un contabil nemultumit.
Peste 552.300 de firme din tara trebuie sa depuna Formularul 101.
Intre lege si asteptarea modificarii
De incertitudinea care domneste atat in randul contribuabililor, cat si printre angajatii Fiscului este responsabila conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), care nu a gasit o solutie oficiala. Pe de o parte, Ordonant a nr. 47/2007 care obliga firmele sa-si certifice rezultatele la un consultant este in vigoare, iar pe de alta parte, Daniel Chitoiu, presedintele ANAF, a renuntat din toamna anului trecut la aceasta prevedere. In prezent, autoritatile si companiile asteapta ca legea sa treaca de Camera Deputatilor si sa fie publicata in Monitorul Oficial.
Pana atunci insa, fimele care obtin venituri din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si alte societati care au incheiat deja situatiile financiare pentru anul 2007 trebuie sa depuna, pana pe 15 februarie 2008, Declaratia privind impozitul pe profit. Celelalte companii vor depune Formularul 101 odata cu situatia financiara, adica pana pe 15 aprilie.
Solutia tacita
Totusi, ce trebuie sa faca firmele in aceasta situatie? „Organele fiscale trebuie sa primeasca orice act adus de agentii economici, fie ca e avizat sau nu de consultantii fiscali“, sustin surse din Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti. Aceasta deoarece Codul de Procedura Fiscala nu prevede posibilitatea de respingere a actelor aduse de contribuabili. Solutia de compromis intre legea in vigoare si faptul ca semnatura obligatorie a consultantilor va fi, cel mai probabil, eliminata de parlament este ca firmele sa depuna Declaratia 101 fara sa fie certificata de consultantul fiscal.
Aplicand legea, Fiscul va trimite companiilor o notificare prin care le va cere, in termen de aproximativ 30 de zile, stampila si semnatura unui consultant fiscal. Toate partile implicate spera ca, intre timp, deputatii vor adopta ordonanta in forma in care a trecut de Senat.
Despre autor:
Sursa: Evenimentul Zilei
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro