Potrivit presedintelui ANPC, Dan Vlaicu, institutia pe care o conduce a efectuat controale la 16 companii de transport aerian care au avut intarzieri sau anulari de zboruri, atat pe aeroporturile din Bucuresti, car si pe cele din tara, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.
In urma controalelor intreprinse de catre inspectorii ANPC, s-a stabilit faptul ca zece operatori aerieni au incalcat drepturile calatorilor impuse prin Regulamentul Comisiei Europene (CE), numarul 261/2004, privind drepturile pasagerilor la asistenta si compansare in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor, informeaza Wall-Street.
Companiile Blue Air, Malev, Air France, Wizz Air, Carpatair, Tarom, My Air, Alitalia, British Airwaves si Lufthansa au fost amendate pentru ca nu au informat pasagerii, nu le-au acordat asistenta, iar Lufthansa a fost amendata pentru ca informarea prezentata in scris pasagerilor cu privire la drepturile pe care le au a fost prezentata doar in limba engleza, a subliniat Vlaicu, citat de Mediafax. "Cuantumul amenzilor aplicate a fost stabilit in functie de numarul de pasageri inregistrat la cursele intarziate, precum si in functie de timpul de asteptare pana la decolare. Controlul ANPC continua in prezent la doua companii Austrian Airlines si Aeroflot-Russian International", a adaugat seful ANPC. Curierul National adauga ca au mai fost supuse verificarii companiile Air Malta, EL AL-Israel Airlines si Romavia, care au inregistrat si ele intarzieri de zboruri, fara a incalca insa Regulamentul 261/2004. In urma aceleiasi verificari, s-a ajuns la concluzia ca si compania Swiss International Airline a respectat drepturile pasagerilor.
ANPC continua controalele la doua companii aeriene din cele 16 (Austrian Airlines si Aeroflot-Russian International), pentru a se stabili daca acestea au incalcat sau nu Regulamentul 261/2004.„Am constatat ca pasagerii nu-si cunosc drepturile prevazute in Regulamentul CE 261/2004 privind asistenta si compensarea acordata in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor. Am solicitat, de aceea, ca aeroporturile sa informeze pasagerii cu privire la toate aceste drepturi”, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Totodata, ministrul Transporturilor a anuntat ca a solicitat ca aeroportul Baneasa sa includa in contractul cu companiile de transport aerian obligatia de a respecta drepturile pasagerilor. El a precizat ca atunci cand firmele sanctionate cu amenzi vor continua sa incalce drepturile pasagerilor, vor fi sesizate autoritatile aeronautice din tarile unde sunt inregistrate companiile respective. “Nici o companie de transport aerian nu-si va permite sa nu respecte drepturile pasagerilor pentru ca exista riscul sa-si creeze un renume prost”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
FOTO: Destinații de schi aproape de casă pentru vacanța de iarnă 2025–2026....
Sursa: kudika.ro