Pe o piata tot mai dinamica, majoritatea companiilor incep sa inteleaga importanta motivarii propriilor salariati, astfel incat, beneficiile salariale acordate devin o obisnuinta si in tara noastra. Ca si in anii precedenti, tichetele de masa sau cadou au fost majoritare in raport cu alte alternative de plata folosite de companii

Cum si-au impartit piata locala, in 2007, emitentii de tichete de masa Conform estimarilor din piata, valoarea pietei tichetelor de masa din Romania este estimata pentru 2007 la 1,1 miliarde euro. Astfel, dintr-un numar de total de 4,5 milioane de salariati, mai mult de jumatate beneficiaza deja de tichete de masa.

In prezent, aproximativ 60% din companiile din Romania utilizeaza in pachetele de beneficii extrasalariale tichete de masa, ceea ce inseamna ca putem vorbi deja de o piata matura si stabila, au declarat, pentru Wall-Street, principalii emitenti de tichete de masa.

In urma absorbtiei societatii Hungastro, fuziune finalizata in 25 octombrie 2007, Accor Services SRL si-a consolidat pozitia de lider in domeniul tichetelor de servciii, detinand o cota de piata de 46%. Pozitia secunda este ocupata de SodexhoPass cu o cota de piata de 40%-45%, in timp ce Cheque Dejeuner a reusit sa obtina o felie din piata de 20%, in crestere cu 6 procente fata de 2006.

In ultimii ani, piata tichetelor de masa s-a dezvoltat si s-a consolidat, astfel incat, in prezent, cresterea pietei va fi influentata de dezvoltarea de produse noi.

„Toate serviciile care nu au atins inca pragul de maturitate a pietei: tichetele cadou pentru cheltuieli sociale, cele pentru cheltuieli de marketing si protocol, cele de cresa, vor influenta dezvoltarea acestui sector. In aceeasi masura, piata va fi influentata si de includerea diferitelor tipuri de tichete in pachetul de beneficii extrasalariale a din ce in ce mai multor angajati din sectorul public”, au declarat, pentru Wall Street, reprezentantii SodexhoPass.

Cresterea nivelului de trai, dezvoltarea societatilor existente si crearea de noi societati ca urmare a dezvoltarii economiei nationale, cresterea numarului de salariati dar si accesul anumitor sectoare de activitate la acest beneficiu vor fi factori care vor conduce la randul dezvoltarea pietei de tichete de masa.
Companiile care au apelat cel mai mult la serviciile emitentilor de tichete de masa provin din sectoarele de transport si industrie, urmate de domeniul bancar, servicii si petrolier.

„Desi companiile apeleaza si la alte metode de recompensare a angajatilor, conform diferitelor studii din ultimii ani, voucherele s-au situat in permanenta in topul preferintelor atat ale angajatilor cat si ale angajatorilor.Celelalte beneficii extrasalariale vin ca o completare a pachetului deja existent”, au declarat reprezentantii SodexhoPass.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.