Societatile de asigurari ofera bonusuri, reduceri si chiar unele servicii atasate politelor de raspundere civila auto (RCA) pentru a-si spori afacerile in aceasta iarna, cand se incheie 65% din polite pentru 2008, care inseamna prime de 300 milioane euro.

Potrivit EVZ, preturile practicate de companiile de asigurare la politele RCA vandute catre per-soanele fizice vor creste in 2008 si cu 50a fata de cele practicate pentru acest an. Liderului pietei pe segmentul asigurarilor generale, Allianz-Tiriac, va scumpi cu pana la 50a politele RCA, potrivit reprezentantilor companiei. Aceasta majorare de tarif va fi aplicata la politele cumparate de persoanele cu varste intre 18 ani si 25 de ani, conducatorii auto din aceasta categorie fiind cei care fac cele mai multe accidente si care genereaza cele mai importante solicitari de daune.

In cazul altor segmente de varsta, majorarile aplicate de asigurator au fost de 3-5a la preturile practicate in 2007. Si alte companii au aplicat marit tarifele practicate. De exemplu, BCR Asigurari a majorat cu pana la 28a preturile practicate la RCA pentru masini cu capacitate cilindrica intre 1.2001 si 1.400 cmc, potrivit datelor publicate de companie pe site.

Wall-street : "Batalia va fi destul de stransa in aceste luni, deoarece aproximativ 65% din vanzarile RCA sunt concentrate in lunile decembrie 2007 - ianuarie 2008", a declarat, potrivit NewsIn, Gheorghe Grad, membru in consiliul director al Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR).

El a mentionat ca, in conditiile unei valori totale a primelor brute subscrise de circa 450 milioane euro din vanzarea RCA, batalia va fi acerba, intrucat vor fi in joc circa 300 milioane euro.

"Presiunile acestei piete pe lunile decembrie si ianuarie in ce priveste vanzarea politelor RCA se vor diminua in fiecare an cu 10%, ca urmare a reinmatricularilor prin vanzarile de autovehicule. Astfel, dupa cativa ani, presiunea ar putea sa dispara", a mai spus Grad.

Pentru compania Allianz-Tiriac Asigurari, "oferta speciala" este reprezentata de programul personalizat de cotare online pentru persoane fizice, care tine cont de profilul de risc al clientului.

"Practic, este vorba despre un tarif personalizat, in functie de sexul si la varsta soferului, experienta lui in trafic sau zona geografica de domiciliu", a precizat, citat de NewsIn, directorul de comunicare al companiei, Marius Onofrei.

El a adaugat ca Allianz-Tiriac mizeaza pe soferii intre 30 si 60 de ani, iar pentru aceasta grupa de soferi, cu autoturisme care au o capacitate cilindrica intre 1.800 si 2.000 cmc, tarifele pentru o polita valabila 12 luni in 2008 costa intre 415 si 466 lei.

"Pentru aceeasi categorie de soferi, cu autovehicule de peste 2.000 cmc, tarifele anuale pentru 2008 sunt cuprinse intre 491si 541 lei", a mai spus oficialul Allianz-Tiriac.

In ce priveste vanzarile de polite RCA aferente anului 2008, compania vrea sa-si mentina pozitia de lider al segmentului de companii (corporate) ca valoare a primelor brute subscrise, in conditiile in care anul trecut a obtinut mai mult de o cincime din valoarea totala a primelor RCA destinate persoanelor juridice.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.