„Masina casei“ se vinde cel mai bine in Germania, Italia, Franta, dar si in Romania. Dintre marile piete auto europene, britanicii au optat pentru Ford, spaniolii pentru Citron, iar rusii pentru Chevrolet

Alaturi de Franta si de Italia, Romania face parte dintre statele in care o singura marca reuseste sa concentreze peste 20% din piata auto, in conditiile in care vinzarile de masini de la noi sint de 7-8 ori mai mici decit in celelalte doua tari, potrivit unui raport al Asociatiei Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA). Chiar daca se afla in scadere abrupta de la un nivel de 37,8% la sfirsitul primelor noua luni din 2006, cota de piata a Dacia a ajuns la 28,2% in acelasi interval din 2007. Cu un singur model, in diferite variante de caroserie (berlina, break - denumit MCV - si autoutilitara Van), Logan a fost cumparat in primele noua luni, numai in Romania, de 74.818 clienti. Numarul acestora a scazut in acest an fata de 2006, cind a ajuns la 80.967. Piata totala a autovehiculelor comercializate in Romania in perioada ianuarie-septembrie a acestui an se situeaza la acelasi nivel cu cea din Austria, de peste 265.000 de unitati. Volkswagen este cea mai bine cumparata marca de masini in Austria, unde a vindut peste 43.600 de unitati, in scadere insa cu 7%. Cota de piata detinuta de Volkswagen in Austria depaseste 16,4%. Cel mai cumparat model este VW Golf, cu 12.900 de unitati, in scadere cu 5,8% fata de 2006.

Intr-o piata de peste 2,1 milioane de autovehicule, Fiat si-a adjudecat in Italia o cota de 26,28%, se arata in raportul ACEA. Cel mai concludent exemplu pentru Italia il reprezinta vinzarile modelului Punto, de 182.725 de unitati. Aceasta masina se vinde in Peninsula mai bine decit toate modelele oricarei alte marci luate la un loc.

Cu o piata care depaseste 1,9 milioane de autovehicule, Franta este dominata de Renault, care detine o cota de 23,73% cu cele 453.000 de masini noi comercializate in primele noua luni din acest an. Aceasta cifra e de patru ori mai mare decit numarul masinilor Volkswagen cumparate de francezi. Numai din modelul Clio 3 au fost comercializate peste 136.000 de unitati. Ceilalti doi constructori francezi, Peugeot si Citroen, au vindut 323.973, respectiv 258.369 de unitati. Singurul model care a reusit sa fie vindut in peste 100.000 de unitati in Franta a fost Peugeot 207, cu 105.143 de exemplare.

In Germania, rolurile se inverseaza in favoarea producatorilor locali. Compania Volkswagen vinde la ea acasa de 4,6 ori mai multe masini decit francezii de la Renault si de doua ori mai mult decit concurentul Opel. Potrivit ACEA, numarul de autovehicule Volkswagen cumparate in perioada ianuarie-septembrie 2007 in Germania a ajuns la 486.469 de unitati, in timp ce Opel a vindut 223.641 de unitati. Nemtii au cumparat 105.000 de masini Renault, 74.500 de autovehicule Peugeot si peste 65.000 de masini Citroen. Cota de piata detinuta de Volkswagen in primele noua luni a fost de 18,82%.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.