Piata de publicitate outdoor (OOH) din Romania a depasit estimarile anuale de crestere, miza din a doua parte a anului fiind mult mai mare: calitate, si nu cantitate pentru urmatorii ani.

Tendintele toamna-iarna in outdoor-ul romanesc “Un factor influent este nivelul calitatii structurilor si al serviciilor oferite in outdoor, nivel care s-a ridicat in mod constant in ultimii trei ani de unde a rezultat atractivitatea outdoor-ului”, a declarat pentru Wall-Street Raluca Grigorescu, director de vanzari al News Outdoor Romania, companie care ocupa pozitia secunda pe piata de outdoor autohtona, cu o cota de piata de 16% in acest an.

News Outdoor Romania estimase, in iulie anul trecut, o crestere a pietei de 10%, pe fondul iesirii din schema promovarii outdoor a companiilor de tigari, care detineau o pondere intre 15% si 40% din veniturile OOH. “In realitate cresterea a depasit asteptarile noastre, astfel pentru 2007 estimam, in acest moment, o crestere de 20% pentru media outdoor”, a mentionat Raluca Grigorescu.

Tendintele din ultimii doi ani au indicat o crestere anuala de peste 25% a pietei de outdoor din Romania, preconizandu-se depasirea pragului de 40 milioane de euro in anul curent, dupa ce estimarile anului 2006 indicau o valoare de 32 milioane de euro. In prezent outdoor-ul reprezinta 8% din totalul de consum media net din Romania, neinregistrandu-se pana acum schimbari importante.

In 2006, News Outdoor a inregistrat o cifra de afaceri de 5,3 milioane de euro, anticipand o majorare de minimum 25% pentru anul curent. Dupa multi ani de investitii, de la intrarea companiei pe piata romaneasca in anul 2000, News Outdoor a intrat pe profit in primul semestru al 2007, inregistrand o crestere cu 35% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

“Ne mentinem pozitia a doua pe piata de outdoor, consolidand o retea de peste 3.800 de spoturi publicitare cu formate 6x3m, 3.2x2.4m, 1.2x1.8m, 8x3m, formate pe 24mp si meshuri in principalele 15 orase din tara”, ne-a declarat Raluca Grigorescu.

In prezent, News Outdoor Romania activeaza pe piata cu aproximativ 4.000 de suporturi publicitare, Bucurestiul ocupand circa 35% din afacerile companiei. Cele mai solicitate produse din portofoliul companiei sunt reprezentate de suporturile de tip backlit, datorita locatiilor valoroase in care sunt amplasate si calitatii pe care o reflecta. De asemenea panourile mai mari de 6x3m iluminate frontal au avut un success asemanator.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.