Afacerea administrarii cladirilor de birouri reduce costurile atit pentru proprietari, cit si pentru chiriasi.
In contextul dezvoltarii constructiilor, a crescut si cererea pentru un segment de piata inexistent in urma cu citiva ani: administrarea cladirilor. Rata de crestere a acestei piete conexe a fost aceeasi cu a segmentului imobiliar. Spre deosebire de spatiile de birouri in vile, unde chiriasul se ocupa singur de administrarea tuturor cheltuielilor aferente spatiului, in cazul cladirilor de birouri exista companii specializate in administrare care preiau aceasta sarcina.

„Exista o crestere continua a cererii de servicii de la an la an, doar ponderea segmentelor care contribuie la aceasta crestere se modifica. In primii ani, contributia la cresterea pe piata o constituiau in principal cladirile de birouri. In ultimii doi ani, cresterea este sustinuta mai mult de segmentul rezidential, depozitele si centrele comerciale“, spune Adrian Balasu, Marketing&Sales Manager la Building Support Services, companie de property si facility management. Potrivit reprezentantului BSS, costurile se reduc pe termen lung atit pentru proprietari, prin mentinerea valorii cladirii, obtinuta printr-o buna intretinere, exploatare corecta, prelungirea duratei de viata a echipamentelor, cit si pentru chiriasi, prin reducerea consumului de utilitati si servicii. „In ambele cazuri, reducerea este intre 20 si 35%“, spune Balasu.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.