Valoarea totala a publicitatii online in intreaga Europa va atinge 16 miliarde de euro pina in 2012, mai mult decit dublu fata de 2006.

Cheltuielile pentru advertisingul in spatiul virtual vor ajunge sa acapareze aproape o cincime din bugetele media de pe batrinul continent in urmatorii cinci ani, iar cota de piata a acestui sector va sari de la 9%, cit inregistreaza acum, la 18%, arata un studiu al companiei de cercetare Forrester, citat de publicatia „The Guardian“. Motivul: explozia de utilizatori de Internet pe banda larga, de la 47 la 83 de milioane.

Studiul preconizeaza valoarea de 16 miliarde de dolari pentru componenta de marketing online, fata de cele 7,5 miliarde inregistrate anul trecut. In acest sector, cheltuielile in afisarea reclamelor pe bannere si a pop-up-urilor vor ajunge la 5,6 miliarde de euro, iar cercetarile in marketing vor creste la 8,1 miliarde, potrivit studiului realizat pe 25.000 de consumatori europeni din Franta, Germania, Marea Britanie, Italia, Olanda, Spania, Polonia si Suedia si pe 24 de firme de top. Pe de alta parte, motoarele de cautare continua sa atraga cele mai multe investitii publicitare, urmate de serviciile de e-mail si de display advertising, arata studiul Forrester.

52% dintre europeni navigheaza constant pe web, potrivit cercetarii, iar 36% dintre cei care aleg Internetul ca sursa de delectare sau informare spun ca petrec mai mult timp cu mouse-ul in mina decit cu telecomanda. In momentul de fata, utilizatorii de Internet din Europa folosesc peste 14 ore pe saptamina calculatorul, alocind 11,3 ore privitului la televizor si doar 4,4 ore rasfoitului de ziare sau reviste. Cu toate acestea, doua treimi din consumatorii online sint convinsi ca publicitarii nu spun adevarul in reclame.

In acelasi timp, Forrester arata si avantajele din acest sector. Astfel, o treime dintre consumatori spun ca nu ii deranjeaza reclamele daca sint legate de interesele lor, 40% dintre ei au incredere in site-urile pe care se compara preturi, iar 36% se bazeaza pe analizele de produse din partea altor utilizatori. In consecinta, rezultatele le sugereaza publicitarilor ca pot incepe campanii de marketing pe e-mailuri sau pe bloguri. „Daca servicii sociale precum MySpace isi fidelizeaza userii, asteptati-va ca advertiserii sa cheltuiasca pe forme de social media precum fluxuri RSS, bloguri sau retele online“, spune Rebecca Jennings, analist principal la Forrester.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.