Sute de milioane de euro sunt pregatite pentru piata locala. Nu mai vorbim aici doar de banii marilor fonduri de investitii cu nume in Romania precum Advent, Oresa sau GED, ci, pe de o parte, de capitalurile care provin din conturile investitorilori strategici, lideri de piata pe plan mondial in industriile din care provin, si, pe de alta parte, apar noi fonduri de private equity, mai mici, cu nume aproape necunoscute pentru mediul de business autohton

O saptamana nebuna pe piata M&A din Romania Jumatatea acestui an ar putea fi inceputul unui nou val de investitii ale fondurilor cu capital de risc, in contextul in care numarul afacerilor romanesti interesante este in crestere. Ziua de ieri a incheiat o saptamana cu adevarat ‘nebuna’ pe piata locala a fuziunilor si achizitiilor prin anuntul care confirma ca fondul de investitii administrat de Middle Europe Investment (MEI) a preluat 49% din lantul de magazine de imbracaminte Tina R, pentru care s-au platit trei milioane de euro.

Tranzactia, care evalueaza compania Tina R la peste sase milioane de euro, urmeaza celor doua tranzactii realizate vineri pe piata deal a Bursei de Valori Bucuresti prin care grupul Cadbury Schweppes a cumparat 93,2% din Kandia Excelent de la actionarii majoritari ai firmei, Axis Investments si Meinl Bank, pentru 99,5 milioane de euro. Mai mult, alte trei 'dealuri' (doua din Internet si unul din zona serviciilor medicale) au fost confirmate in ultimele sapte zile.

Actionari noi, alte obiective strategice

Restructurarea si finantarea reprezinta doua efecte imediate ale intrarii unori fonduri de private equity in actionaratul unei companii, iar in cazul Tina R si Kandia Excelent, atat fondul olandez de investitii Middle Europe Oportunity Fund II N.V, cat si gigantul Cadbury au planuri concrete de viitor.

In cazul Tina R, aceasta infuzie de capital va ajuta compania sa creasca in urmatorii trei ani pana la masa critica necesara unei listari de succes printr-o oferta publica la Bursa, a declarat Rares Jianu, directorul general al companiei. Planurile Tina R vizeaza deschiderea a 30 de magazine, consolidand astfel pozitia de lider in domeniul comertului cu imbracaminte de dama din Romania pentru segmentul de varsta 20-30 ani.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.