In acelasi timp, specialistii pietei imobiliare spun ca pretul metrului patrat in malluri intra pe o panta descendenta

Proprietarii de spatii comerciale situate stradal in cartierele bucurestene au motive de multumire. Chiria pentru un astfel de imobil a inregistrat cea mai mare crestere de pe piata de profil, majorandu-se cu pana la 40% fata de perioada similara a anului trecut. Asta in timp ce chiriile in malluri, spun specialistii companiei Regatta, vor scadea datorita sporirii consistente a ofertei de acest tip.

Astfel, cu un pret de pana la 60 de euro pe metrul patrat, magazinul de cartier pare una dintre cele mai rentabile investitii imobiliare. Un calcul simplu arata ca un spatiu de 100 de metri patrati poate genera un venit anual de peste 70.000 de euro doar din inchiriere. si, in general, aceasta este suprafata cautata de clienti. Cine sunt acestia? De regula banci sau alte institutii finaciare, lanturi de farmacii, cazinouri, retelele de magazine IT sau showroomuri.

"Fata de 2006 preturile au crescut cu aproximativ 20% pe arterele din zona ultracentrala si cu circa 30-40% in cartiere. Cresterea este mai mare in cartiere datorita extinderii retelei bancare si a magazinelor. Dupa acoperirea zonei centrale, acestea s-au orientat spre marile aglomerari urbane. Pentru 2008 estimam mentinerea trendului crescator, insa la o viteza mai lenta", a declarat Carmen Godeanu, senior real estate broker in Departamentul spatii industriale si comerciale al Regatta.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.