Bancile mici care activeaza pe piata romaneasca au de ales intre lupta pentru cota de piata si profitabilitate. Spre beneficiul lor sau al clientilor.

Maragkoudakis si Pechlivanidis, grecii de la Banca Romaneasca, in cautare de cota de piata.

Aderarea la UE si procesul de convergenta presupun o aliniere treptata a dobinzilor la nivelurile pietelor bancare mature din vest. Aceasta inseamna ca atit la credite, dar si la depozite se va inregistra o scadere de dobinzi pe fondul unei competitii aprige intre banci. O veste buna pentru clienti si una nu la fel de buna pentru banci, care, daca nu pot obtine si cota de piata, si profituri mari, vor trebui sa opteze. Bancile mici indeosebi trebuie sa devina mai agresive pentru a cistiga clientela.

Banci mici, strategii diferite

"Anul trecut, profitul a crescut substantial, cu 194%, pe baza avansului activelor si a dezvoltarii afacerilor. In acest an, cresterea nu va mai fi atit de substantiala, intrucit intentionam sa investim masiv si sa crestem cota de piata", a spus ieri Andreas Maragkoudakis, directorul general al Bancii Romanesti, membra a grupului National Bank of Greece. "Cota de piata este mai importanta acum decit profitabilitatea. Nu le putem avea pe amindoua si preferam cota de piata", a spus directorul bancii.

Banca Romaneasca a raportat pentru anul trecut un profit inainte de impozitare de 43,74 milioane de lei (12,41 milioane de euro), pe fondul majorarii portofoliului de credite cu 55%.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.