Bruxelles-ul recomanda autoritatilor de la Bucuresti sa inaspreasca politica fiscala ca sa evite astfel supraincalzirea economiei. La fel ca si FMI.

Oficialii Comisiei Europene spun ca ar trebui sa ne gindim la o politica fiscala mai stricta pentru ca economia se supraincalzeste. In traducere libera, recomandarea inseamna fie taxe mai mari, fie cheltuieli mai mici, fie si una, si cealalta.

Mustrari bugetare de la Uniune

"Autoritatile romane trebuie sa adopte o politica fiscala mai stricta, pentru a evita supraincalzirea economica, a declarat comisarul european pentru Afaceri Monetare, Joaquin Almunia, citat de Reuters. "In cazul Romaniei, am transmis un mesaj autoritatilor potrivit caruia supraincalzirea economiei necesita politici fiscale mai stricte. Nu au fost rigurosi in corectarea dezechilibrelor bugetare si nu au contribuit, printr-o astfel de corectie, la mixul de politici necesare economiei romanesti", a afirmat Almunia, dupa o intrunire a ministrilor de Finante din UE, organizata la Bruxelles. Totodata, Guvernul Romaniei ar trebui sa imbunatateasca, pe termen mediu, cadrul cheltuielilor bugetare.

Semnale subestimate de Bucuresti

Semnalul transmis de comisarul Almunia este subestimat de unii oficiali autohtoni care judeca unilateral evolutia deficitelor bugetare pina in 2005 - spune profesorul de economie si fost ministru al Finantelor Daniel Daianu. Ce omit acesti oficiali sint: rata de crestere economica peste potential; faptul ca aceasta crestere este condusa in principal de consum (care a alimentat bugetul); nivelul deficitelor externe si cresterea lor sistematica in conditiile in care asistam la deteriorarea compozitiei finantarii (mai ales daca scoatem veniturile din privatizari); cresterea dobinzilor pe pietele de capital internationale si riscurile din economia mondiala.

Cotidianul

Sursa: Cotidianul