Multi dintre cei care isi vand afacerile nu reusesc sa obtina un pret corect din tranzactie, este concluzia unui studiu facut la nivel international de compania de consultanta KPMG. Studiul arata ca, desi piata de fuziuni si achizitii se afla intr-o perioada de boom, putini reusesc sa-si maximizeze profitul din aceasta operatiune.
Acest semnal este deosebit de important pentru managerii romani, in conditiile in care, dupa integrare, apetitul investitorilor straini pentru afacerile romanesti este de asteptat sa creasca. "Va fi mai usor pentru companiile membre UE sa investeasca in Romania, ca si pentru societatile romanesti sa se extinda in strainatate. in acest mediu competitiv este de asteptat ca fuziunile si achizitiile sa fie un domeniu in plina dezvoltare", apreciaza Victor Kevehazi, senior partner KPMG Romania.

Conform sondajului, jumatate din vanzatorii persoane juridice apreciaza ca nu au reusit sa maximizeze valoarea ultimei vanzari, in timp ce in firmele cu capital privat acest lucru se intampla intr-un sfert din cazuri. in plus, peste doua treimi din vanzatori au admis ca au avut probleme postvanzare, legate in principal de garantii, de cereri de despagubiri si de aspecte neprevazute de natura contabila. Sondajul a fost realizat prin intervievarea managerilor din 358 de corporatii si 61 de fonduri private din Europa, Africa de Nord si Asia.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.