Din magazine, romanii cumpara cu preponderenta bere ieftina. Producatorii autohtoni au reusit astfel sa urce in topul clasamentului dupa cota de piata.

Daca ne luam dupa vinzarile din magazine, producatorii autohtoni ameninta tot mai mult gigantii mondiali de pe piata berii. In top 10 al companiilor care au inregistrat cele mai mari vinzari anul trecut, berarii autohtoni se pozitioneaza tot mai sus in clasament.

Mai precis, potrivit unui studiu ACNielsen, printre primele cinci clasate dupa cota de piata in volum se numara doua nume romanesti. Este vorba despre European Drinks, pe locul patru, si Bere Mures, pe locul cinci. Aceasta in conditiile in care, conform analizelor realizate de aceeasi companie de cercetare de piata, in primele noua luni ale lui 2005, firma fratilor Micula se situa pe pozitia a cincea, in vreme ce producatorul muresean se afla de abia pe a noua treapta a topului. "Anul trecut am crescut cu aproximativ 22% la bere", ne-a declarat Ioan Micula, presedintele European Drinks, potrivit caruia 2006 a fost un an slab in ceea ce priveste vinzarile de alcool, care au scazut "la jumate", din cauza introducerii accizelor. Micula mai spune ca anul acesta va produce la intreaga capacitate a fabricii: 650 de milioane de hectolitri.

Topul este dominat in continuare de Brau Union, care in 2005 detinea 27% din totalul pietei, urmat de Interbrew, care dupa primele noua luni ale anului trecut avea 21,9% din piata (conform MEMRB Romania) si de South African Brew. Mentionam ca cifrele de mai sus reprezinta cotele de piata comunicate de producatori, care iau in calcul si vinzarile din restaurante si din baruri.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.