Fidelizarea clientilor a devenit un obiectiv important pentru tot mai multe institutii de credit, in conditiile intensificarii concurentei in domeniu. Astfel, bancile au inceput sa vanda, la tarife preferentiale, produse „la pachet" care includ, printre altele, polite de asigurare si carduri.
"Fidelizarea clientilor este foarte importanta in aceasta perioada, in care cererea a ajuns la saturatie. Astfel incat cea mai simpla metoda este fidelizarea clientilor deja existenti, prin oferirea a cat mai multe produse ale bancii", a declarat, pentru Adevarul, Dragos Cabat, presedintele Asociatiei Analistilor Financiari din Romania. Acesta a precizat ca bancile trec astfel de la "expansiunea extensiva - cresterea retelei teritoriale de unitati, la o dezvoltare intensiva", prin utilizarea la maximum a potentialului clientilor deja acaparati.

"Clasa de mijloc din Romania este bancarizata la maximum. Astfel incat bancile mai au doua solutii: fie asteapta cresterea nivelului de trai al populatiei, fie gaseste alte modalitati pentru a satisface cererea pentru acele nevoi «reziduale» ale clientilor", a mai spus Dragos Cabat. Acesta estimeaza, pentru acest an, o crestere de circa 15% a volumului creditelor de retail acordate prin vanzare incrucisata.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.