Toate metodele de atragere a clientilor. Retelele de benzinarii ale Lukoil si Rompetrol isi extind oferta, instaland bancomate in statiile lor. Deja proportii insemnate din incasarile tuturor retelelor se fac prin sistemele POS de plata prin carduri bancare. Exista si carduri de fidelitate.

Lukoil Romania negociaza "cu mai multe banci, pentru instalarea de bancomate in statii, pentru a largi sfera seviciilor si a spori gradul de atractivitate", potrivit directorului de comunicare al companiei Gennady Abalov.

CONCURENTA. Stirea consemneaza o directie in plus a concurentei tot mai acerbe in domeniu. Socotela este simpla: cine nu plateste cu carduri bancare, prin terminalele POS, trebuie sa aiba posibilitatea sa-si scoata singur banii. Nici un client nu trebuie pierdut. La randul sau, Rompetrol si-a dotat deja cu bancomate 9 din statiile sale, in acelasi scop, desi reteua dispune de un sistem performant de carduri utilizabile chiar la pompa, Fill & Go. Petrom nu are bancomate, "pentru moment", dar ca si Rompetrol sau MOL emit propriile carduri, care functioneaza dupa sistemul cardurilor de credit bancare, atata doar ca nu percep dobanda.

Toate acestea, la care se adauga oferta tot mai larga de alte tipuri de marfuri si servicii, au un singur scop: castigarea clientilor, in conditiile in care rata de profit obtinut exclusiv prin distributia clasica a carburantilor ameninta sa se ingusteze, mai ales datorita taxelor. Nu este indepartata perspectiva aparitiei si la noi a unor concurenti... neconventionali. In Occident, marile lanturi de super si hypermarketuri au intrat deja pe piata carburantilor.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.