Vodafone primeste de la specialisti rangul de top brand nou aparut anul trecut. Il urmeaza marci proaspete din sectoarele media, food&drink si piata de retail.

Telefonia mobila din Romania s-a imbogatit cu o marca de renume mondial in 2006, lasind tot mai putin loc in acest domeniu. Dacia a intaritat popoarele lumii cu noul produs Logan Break, iar televiziunea digitala a luat avint prin doua nume inedite: Boom TV si Dolce. In acelasi timp, anul proaspat finalizat a echivalat si cu "pre-boomul" deschiderii de noi lanturi de magazine-mamut.

Vodafone, in scrisnet de Logan Break

"Mi-e teama ca 2006 nu a fost un an foarte bogat in lansari de care sa ne aducem aminte. Una singura este cu adevarat importanta: Vodafone, ca ultima etapa a tranzitiei de la Connex. Logan Break este de asemenea o lansare importanta, dar aici e vorba de un produs nou care extinde o linie, nu de un brand nou", spune Stefan Liute, director de strategie la Grapefruit, cu precizarea ca domeniile in care s-au strecurat principalele branduri pe piata romaneasca din 2006 sint, prin urmare, cel auto si cel al telecomunicatiilor.

"Telefonia mobila este in mod evident una dintre categoriile care ne influenteaza viata, in asa masura, incit, daca azi ar disparea, ne-ar trebui o recuperare similara cu cea in care reinveti sa mergi dupa ce ai stat cu ambele picioare in ghips citeva luni", avertizeaza Cristofor Iosub, Managing Director la OgilvyOne. Acesta spune insa ca anumite piete, cum ar fi cea a telefoniei mobile, vor oferi mai putine sanse de penetrare pe viitor, avind in vedere ca sint deja "doi competitori dominanti, unul de nisa si unul care incearca sa-si faca loc cu greu". Vodafone a facut cunostinta directa cu romanii in prag de mai, in cadrul unui show cu lasere din Piata Revolutiei, in timp ce Dacia a lansat oficial indelung mediatizatul break la finele lui septembrie. Totodata, domeniul telecomunicatiilor a adus printre romani, in februarie 2006, si serviciul de telefonie fixa Eufonika, un produs Magyar Telekom, care ofera utilizatorilor Romtelecom preturi mai avantajoase in unele sectoare.

Tv-ul prin satelit, la mare rang

Printre aparitiile de marca punctate de strategul de la Grapefruit, Stefan Liute, se numara si serviciile de televiziune digitala Boom TV si Dolce, care au adus cu ele o calitate superioara a imaginii si a sunetului, precum si o mai mare accesabilitate, intrind in competitie cu furnizori mai vechi precum DigiTV, lansata in 2004, si Max TV, aparuta in tara anul trecut. Boom TV fura ochii telespectatorilor din luna aprilie, sub egida DTH Television Group, urcind rapid pe scena popularitatii, iar concurentul sau, Dolce, a izvorit din vointa Romtelecom in urma cu doua luni. "Abia la anul vom vedea daca Dolce inseamna ceva in lupta cu DigiTV si Boom."

Anul trecut a largit sectorul media si cu noua publicatie "Compact", distribuita gratuit sub patronatul trustului Ringier. Alaturi de ea si-au facut avint pe piata si nume precum "BusinessWeek Romania", editia locala a celei mai bine vindute reviste de afaceri din lume, editata la noi de The McGraw-Hill Companies si de Business Media Group, si unul dintre concurentii sai autohtoni, lunarul "Target", care imbina informatiile de business cu cele de lifestyle sub egida PubliMedia International.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.