In 2006, Dacia a inregistrat cel mai bun an din istoria sa, in timp ce Renault isi continua scaderea in Europa de Vest. In 2007, cel mai important eveniment pentru Logan va fi insa deschiderea uzinei din India, in urma caruia modelul francez va putea patrunde pe toate pietele cu volanul pe dreapta.

Dacia a comercializat in 2006 196.708 unitati, in crestere cu 19,6%, din care 183.958 vehicule produse in Romania si 12.750 in Maroc. Vinzarile totale ale modelului Logan se situeaza insa, la nivelul anului trecut, la 247.000 unitati, diferenta de 50.292 unitati fiind reprezentata de modelul francez comercializat sub marca Renault.

Pe aceeasi perioada, marca Renault a vindut la nivel mondial 2,11 milioane unitati, in scadere cu 6%, in timp ce Renault Samsung Motors a atins 121.831 unitati, in crestere cu 2%. Toate acestea au facut ca, pe ansamblul sau, Grupul renault sa atinga un total de 2,43 milioane unitati comercializate, in scadere cu 4% comparativ cu 2005. Evolutia Grupului Renault, marcata de continuarea scaderii in Europa (-8,7%), a fost ameliorata de cresterea de 8,8% din afara continentului, care a ajuns sa reprezinte peste 30% din rezultatele Grupului. Pentru 2007, Renault estimeaza revenirea la crestere si in Europa, odata cu lansarea noilor Twingo si Laguna, semnele revenirii fiind date de Clio, ale carui livrari au crescut cu 26,5% datorita lui Clio 3.

Un nou motor diesel

In Romania, Dacia a comercializat 107.777 unitati, in crestere cu 8,8%, din care 96.044 Logan (inclusiv circa 3.600 Logan MCV) si 11.733 Pick-up, ceea ce, coroborat cu vinzarile Renault si Nissan fac din tara noastra a sasea piata ca marine pentru Grupul Renault. Pe pietele externe, Dacia a livrat 88.931 unitati, in crestere cu 74% comparativ cu 2005, principalele piete ale marcii fiind Franta (18.742 unitati), Maroc (12.750 unitati), Algeria (8.573 unitati), Turcia (7.356 unitati), Spania (6.483 unitati) si Germania (6.361 unitati). Pentru 2007 planurile producatorului francez legate de modelul Logan se vor concretiza in aparitia noii furgonete (prefigurata de break-ul cu valente autoutilitare Logan MCV) si de lansarea unei motorizari diesel in toamna acestui an.

De asemenea, Logan isi va continua expansiunea mondiala, iar la Mioveni va creste productia colectiilor CKD odata cu inceperea productiei in India.

Pe negativ

La 31 decembrie 2006, Logan era prezent in 49 de tari, dar lista pietelor unde mai putea intra se apropia de final, modelul neavind o versiune cu volanul pe dreapta care sa corespunda regulilor de circulatie din 74 regiuni ale globului. Tocmai din aceasta cauza, deschiderea uzinei indiene este, probabil, cel mai important eveniment pentru Logan, din simplul motiv ca in India, ca in multe alte state foste colonii britanice si nu numai, precum Japonia, automobilele au volanul pe dreapta. Si, cum in 2007 este programata inceperea productiei in India, din cursul anului 2008 este posibil ca Logan sa isi inceapa expansiunea in tari precum Marea Britanie, Irlanda, Australia, Noua Zeelanda, Malta, Japonia, Hong Kong, Indonezia si altele.


Despre autor:

Sursa: 7plus.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.