Nu sunt un analist media. De aceea, va rog sa primiti cu rezerva opiniile de mai jos. Bazandu-se pe informatii din interiorul breslei, pe conexiunile cu ceea ce se intampla in strainatate si pe trenduri deja vizibile in industrie, ele incearca sa anticipeze care vor fi noutatile pe piata media din Romania in 2007.

Astept comentariile celor interesati cu convingerea ca n-am surprins decat o parte a trendurilor si ca unele puncte de vedere merita amendate.

1 2007 va deveni anul RON in publicitate. Dupa 15 ani in care valutele (dolarul sau euro) au facut legea in tv, radio si in presa scrisa, ratecardurile vor trece in lei. MPI, Gazeta Sporturilor, Ringier si Publimedia au anuntat deja sau vor comunica in scurt timp ca in 2007 publicitatea va fi vanduta in lei.

2 Romania va avea cel putin doua cotidiene de business. Succesul Ziarului Financiar si al celorlalte publicatii economice saptamanale sau lunare atrage pe piata al doilea titlu. Cei mai avansati in intentii sunt Axel Springer (prin Edipresse Romania) si Trustul Catavencu.

3 Se va accentua micsorarea formatului. Tot mai multe ziare centrale si locale isi vor reduce formatul. Inclusiv ziarele de business vor trece probabil la compact si vor aparea tot mai multe titluri in format micro (Evz de duminica).

4 Hipercompetitie pe piata mass-market intelectuala. Preluat de Patriciu, Adevarul va lansa un concurs cu mari premii in primavara lui 2007 si va ataca direct categoria unde domina acum Jurnalul National si Evenimentul Zilei. Acest segment, cunoscut in strainatate sub denumirea de "tabloide intelectuale" si care vaneaza simultan calitate si tiraj, va aduce in 2007 cele mai mari investitii in presa scrisa.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.