Un nou trend de pe plaiurile mioritice a inceput sa ia amploare, turismul de shopping. Notiunea nu este noua. Imediat dupa anul 1990, tot mai multi romani au inceput sa priveasca sfiosi catre tari precum Turcia, Ungaria si Bulgaria despre care se spunea ca ofereau centre si galerii comerciale mult mai diversificate si generoase decat cele din piata autohtona.

Fie ca plecau pentru a cumpara bijuterii de aur ieftin din bazarurile turcesti, fie ca se duceau pentru a cumpara produse pe care le comercializau ulterior, aceste excursii promiteau la momentul respectiv, in primul rand, marfuri ce nu se puteau gasi la noi in tara.

Ideea a ramas aceeasi, dar s-au schimbat extraordinar de mult conditiile in care romanii pot merge in strainatate pentru a cumpara produse la preturi mai mici decat in tara. Agentiile romanesti de turism au observat aceasta tendinta pentru excursiile de shopping si au venit in intampinarea potentialilor clienti ce doresc astfel de pachete turistice. Un lucru este cert. Comerciantii din tara au inceput sa aiba concurenti mult prea greu de invins - magazinele din strainatate.

Chiar daca in aceste saptamani ofertele tursitice sunt in mare majoritate alcatuite din pachete all inclusive pentru petrecerea sarbatorilor de iarna (Craciun si Revelion), exista cerere si pentru pachete turistice destinate amatorilor de shopping. Poate ca marile atractii ale acestor calatorii sunt date de soldurile din magazine sau de preturile mici din bazarurile tucesti insa se pare ca aceste programe turistice se transforma in adevarate excursii rentabile. In aceasta perioada, principala atractie este cautarea de cadouri inedite pentru prieteni, dar majoritatea celor care fac asemenea excursii sunt pregatiti pentru a cheltui bani si pe obiectele de imbracaminte.

Preturi si destinatii

Cererea pentru calatoriile de shopping, aflata intr-o constanta crestere, este intretinuta si de preturile acceptabile. Astfel de sejururi sunt cautate de persoanele cu venituri medii sau peste medie, iar de obicei, targetul ofertantilor sunt femeile, despre care se stie ca au o mai mare pasiune pentru shopping. Un avantaj al acestor excursii este ca, pe langa sesiunile de shopping, clientii pot petrece un weekend intr-o capitala europeana si pot vizita principalele obiective turistice din respectivul oras.

Principlele destinatii sunt Paris, Praga si Milano, dar exista un numar foarte mare de cereri pentru Istambul. Un sejur de doua nopti la Paris, in care se asigura cazare si transport dus-intors cu avionul, poate sa ajunga si la 360 de euro, in functie de numarul de stele al hotelului sau de alte optiuni pe care si le poate dori clientul.

Pentru aceleasi conditii de calatorie, in Milano se pot plati 387 de euro, iar in Roma, in jur de 370 de euro. Praga este ceva mai ieftina, pretul de achizitionare al unei excursii de shopping gasindu-se uneori si sub 300 de euro. Tarifele scad vertiginos daca doritorii opteaza pentru transportul cu autocarul. O excursie de shopping pana in Austria, cu doua nopti de cazare incluse si transport cu autocarul, se poate gasi la un pret de aproximativ 150 de euro.

Dubai este vedeta la mare cautare si pentru shopping. Varietatea produselor si preturile ridica Dubaiul la acelasi nivel cu marile orase din intreaga lume recunoscute pentru shopping. Indiferent de gusturile turistului - produse couture de la Paris, produse hi-tech din Japonia sau bijuterii din argint realizate de beduini - in Dubai va gasi cu siguranta preturi foarte bune. Cele mai importante locuri in care se face shopping sunt Bur Juman Center, Deira City Center, Holiday Center, Lamcy Plaza. Un pachet pentru un weekend de shopping in Dubai, care include doua nopti de cazare, mic dejun si transport cu avionul, variaza intre 450 si 500 de euro.

High Class-ul romanesc prefera Milano

Perioada ideala pentru shopping este intre lunile ianuarie si martie, cand majoritatea magazinelor incep perioada de reduceri pentru produsele ramase din ofertele de sarbatori si colectiile de iarna. Exista totusi romani dispusi sa cheltuiasca mii de euro in magazine exclusiviste de fashion care se gasesc la Milano. Ungaro, Valentino, Versace, Dolce e Gabbana, Ermenegildo Zenga, Armani, Gucci si Prada sunt doar putine dintre brandurile internationale de fashion care, desi au reprezentante la noi, sunt vizitate in strainatate de romanii cu un buzunar mai larg.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.