Promotiile oferite de banci in perioada Sarbatorilor de iarna au in spate calcule precise, menite sa duca la stimularea apetitului pentru imprumuturi al romanilor. Batalia se da pe reducerea dobanzilor, pe perioade mai mari de gratie sau pe produse oferite drept bonus la contractarea unui credit. De obicei, febra cumparaturilor pentru "Mos Craciun" inseamna pentru bancheri o crestere a vanzarilor cu pana la 50% fata de o perioada normala.

"Din experienta anilor trecuti, in perioada Sarbatorilor de iarna, vanzarile pot creste cu 30% pana la 50% fata de lunile normale. Cele mai cautate produse sunt creditele, in special cele de consum", a decalarat, pentru Adevarul, Radu Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.
Ca lucrurile stau asa o confirma si Ionut Costea, presedintele Raiffesen Banca pentru Locuinte (RBL).

"Experienta de pana acum arata foarte clar ca lunile noiembrie si decembrie sunt cele mai bune din punct de vedere al distributiei produsului nostru. Asta pentru ca foarte multe persoane prefera sa isi deschida contracte de economisire-creditare in ultima parte a anului, sa economiseasca sumele aferente si sa beneficieze de prima de stat pe tot anul care s-a incheiat", spune Ionut Costea. Banca si-a bugetat 500.000 de euro pentru o ampla actiune de consiliere a clientilor actuali si potentiali, prin intermediul a 50 de sucursale mobile amplasate in principalele retele de retail din tara. RBL previzioneaza parafarea, de la inceputul campaniei si pana la finele anului, a 20.000 de contracte noi, o crestere de circa 60% fata de numarul celor semnate in acest an pana la demararea campaniei.

"Sarbatorile sunt, prin definitie, o perioada in care vanzarile cresc. Clientii achizitioneaza produse si servicii mai multe decat in restul anului, calatoresc, iar investitiile "in cadouri" sunt mai mari. Tocmai de aceea, Banca Transilvania (BT) doreste sa abordeze intr-un alt mod clientii, printr-o oferta atractiva, datorita careia au de castigat atat clientii, cat si banca", afirma oficialii Bancii Transilvania.

si Banca Comerciala a pus la punct o strategie de atragere a clientilor pe perioada Sarbatorilor. "Am lansat deja promotia pentru creditul de nevoi personale Divers Extra BCR, cu o reducere a nivelului de dobanda de 2,1 puncte procentuale. Vor urma si alte oferte, de exemplu, la platile cu cardurile BCR. "Apreciez ca o crestere intre 10% si 25% a vanzarilor diferitelor tipuri de produse si servicii bancare", a declarat, pentru Adevarul, Corneliu Cojocaru, director de comunicare la BCR.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.