Jeffrey Gitomer, trainerul de vinzari numarul unu din SUA, povesteste pentru Cotidianul“ cum ar trebui sa isi vinda produsele Romania.

Care sint lucrurile cel mai greu de vindut?

Veti crede ca cel mai greu de vindut sint lucrurile scumpe. Insa cei care cumpara lucruri scumpe sint bogati , iar acestia sint dornici sa faca achizitii. In schimb, produsele ieftine sint foarte greu de vindut, deoarece ca toata lumea concureaza pentru un banut. De aceea, toata lumea se duce in China, care este cea mai ieftina tara.

In afara de China, care credeti ca vor fi tarile care vor produce ieftin?

Cred ca la un moment dat nu va mai conta cit de ieftina este o tara. Daca produsele nu sint de calitate, nu conteaza cit de ieftine sint. Lumea crede ca motivul pentru care China vinde este pretul. De fapt, motivul pentru care aceasta tara vinde se refera la capacitatea de livrare. As plati oricare ar fi pretul, pentru ca China poate distribui, iar calitatea este buna.

Ce se intimpla in tarile sarace sau in cele in curs de dezvoltare?

Chiar si in tarile sarace sau in cele in curs de dezvoltare exista o patura din ce in ce mai bine reprezentata de oameni bogati. In Romania, spre exemplu, care este o tara in curs de dezvoltare, exista oameni bogati, se vind Mercedesuri.

Au vreo sansa produsele romanesti?

Se spune ca nimeni nu vrea sa cumpere produse facute in Romania. Eu cred ca este un lucru fals. Iar daca totusi ceea ce se spune ar fi adevarat, de ce nu va ginditi sa vindeti in alte tari si nu la intern? Sinteti aproape de Bulgaria, de Ungaria, de Austria. De ce nu se vinde acolo?

Cotidianul

Sursa: Cotidianul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.