"Daca miine s-ar deschide 100 de restaurante bune si 100 de cafenele bune, fiecare ar avea clientul ei", spune Adina Nargang, Marketing Manager la restaurantele La Mama si la cafenelele Cafepedia. Mai mult decit atit, se constata ca, desi a devenit practic o moda deschiderea unei cafenele si tot mai multi par sa se inghesuie sa investeasca, piata este inca foarte deschisa la asimilarea unor astfel de afaceri.
"Nu sint multe cafenele, nu sint cite ar trebui sa fie in Bucuresti. Piata este deschisa, dar businessul trebuie construit cu rabdare. Se poate merge chiar pina la extinderea unei retele de cafenele, pentru ca loc mai este. Spre exemplu, chiar si in zona centrala, unde sint in prezent concentrate cele mai multe, exista potential, fiindca aici inca se mai construieste", afirma Cristian Stroe, director la nou infiintata Chianti Cafe.
"Am vazut o lipsa in zonele Piata Romana (linga ASE), Victoriei, Amzei, Unirii. Exista potential si inspre periferie, dar exista totodata teama ca oamenii cu venituri mici, care locuiesc in acele zone, nu vor veni. Trebuie insa sa urmaresti potentialul de dezvoltare al zonei si sa ai rabdare", mai spune Stroe. "In plus, trebuie lucrat la o anumita conceptie a populatiei. Nu exista ideea de a iesi dimineata la o cafea", adauga el. Cafeneaua ofera pe timpul zilei o atmosfera relaxata, reprezentind un loc unde se pot stabili intilniri, iar pe timpul serii aceasta ofera posibilitatea unor intilniri informale. "Exista cluburi dedicate clientilor tineri, deschisi la nou, insa locuri de relaxare gasesti mai putine", sustine Stroe.
Ce iti stabilesti pentru inceput
Ca in orice alta afacere, intreprinzatorul trebuie sa stabileasca inca de la inceput ce anume isi doreste prin deschiderea acestui business, care este segmentul de clienti caruia i se adreseaza si, nu in ultimul rind, cum anume sa faca diferenta in piata. "Eu recomand ca tot meniul pe care il poti pune la dispozitie sa il pui inca de la inceput, pentru ca altfel pierzi la imagine", spune directorul de la Chianti Cafe. Sint proprietari de cafenele bucurestene care sfatuiesc micii intreprinzatori sa o ia de la zero, nu sa preia afacerea de la altcineva, considerentul principal fiind acela de constructie a brandului, dar si a clientelei.
"Spre exemplu, eu am preluat afacerea si am avut mult de lucru la schimbarea segmentului de clienti, fiindca relatia cu clientii pe care a avut-o fostul manageriat nu era tocmai buna. De asemenea, am schimbat si designul. Dar am pastrat numele pentru ca mi-a placut", spune Cristian Opait, manager El Cafe de Mi Finca, care precizeaza ca se ocupa personal de toate detaliile, de la marketing pina la rezervari, chiar si PR. Exista, totodata, si proprietari de cafenele care sfatuiesc antreprenorii sa preia businessul deja inceput. "Eu consider ca solutia este sa cumperi cafeneaua gata facuta. Acest aspect usureaza oarecum evolutia afacerii. Poti imbunatati pe parcurs", spune Raluca Gaman, proprietar Cafe Club Spectrum.
Foarte pasionata, Daniela Simionescu, proprietar la Atelier Cafe, a decis sa aplice un concept care se practica cu succes si in strainatate. Astfel, a decis in luna iunie deschiderea a doua spatii cu profil de galerie de arta, care au in auxiliar o cafenea. "Am incercat sa creez un loc primitor, unde clientul sa stea relaxat la o cafea si sa negocieze pretul unui tablou. Afacerea este profitabila si in mod evident locul are mai mult succes prin prisma cafenelei", spune Simionescu.
Cit costa si cind recuperezi
"Succesul unei cafenele depinde de pozitie. In medie, investitia intr-o cafenea este de 50.000 de euro, suma in care intra amenajarea si autorizatia. Amortizarea se face in zece ani", precizeaza proprietarul de la Spectrum. Sint insa si patroni mai categorici.
"Investitia este foarte mare. Pe noi ne-a costat 50.000 de euro doar amenajarea", spune proprietarul de la Atelier Cafe. Exista cazuri in care investitia initiala a fost in jur de 100.000 de euro, doar expresorul ajungind sa coste 10.000 de euro, iar amortizarea s-a preconizat sa se faca in sapte ani. Pentru cafenelele mai mari, investitiile ajung si pina la 150.000-200.000 de euro.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Turcii de la Trendyol dau startul primei campanii de Black Friday, în...
Sursa: retail.ro
-
Inundațiile, viiturile fulgerătoare care „bat mereu la ușă”: cauze, riscuri,...
Sursa: green.start-up.ro
-
Rubik Hub, eveniment în București: lansare Scale to USA, workshop gratuit de IP
Sursa: start-up.ro
-
Mai există loc în piața financiară românească? Lucian Daia, CTO Zitec: Cum...
Sursa: futurebanking.ro
-
20 de citate ale Fericitului Augustin care îți vor da putere și mângâiere
Sursa: garbo.ro
-
Top cele mai căutate și vândute parfumuri pentru bărbați
Sursa: kudika.ro
-
Stellantis vrea să facă mașini chinezești Leapmotor aproape de România. Câte...
Sursa: wall-street.ro