Guvernul Romaniei ar putea imprumuta 500 de milioane de euro, de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI), pentru cofinantarea fondurilor structurale si de coeziune, in sanatate, educatie si coeziune economica, parte a unui proiect in valoare de 12 miliarde de euro, informeaza site-ul BEI.

Restul fondurilor vor proveni de la bugetul de stat si din fondurile europene, conform BEI. Ministerul Integrarii Europene, cel al Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, si Ministerul Economiei si Comertului, alaturi de Ministerul Finantelor Publice vor fi autoritatile care vor gestiona finantarea programelor de dezvoltare regionala, resurse umane si crestere a competitivitatii economice, informeaza NewsIn.

Investitiile finantate prin aceste fonduri fac parte din "Planul National de Dezvoltare 2007-2013", aprobat de Parlamentul Romaniei, in luna decembrie 2005. Cresterea competitivitatii economice pe termen lung, dezvoltarea infrastructurii si majorarea investitiilor in capitalul uman sunt obiective aliniate la prioritatile Uniunii Europene. in particular, investitiile in competitivitate si resurse umane reprezinta o adeziune la principiile Agendei Lisabona.

Proiectul sprijina o mare varietate de investitii si isi propune sa contribuie la o crestere economica mult mai echilibrata intre regiunle economice din Romania, care se confrunta cu disparitati, conform BEI. Banca a acordat Romaniei, in perioada 1990-2005, credite in valoare de 4,3 miliarde de dolari pentru proiecte legate de aderarea la Uniunea Europeana (UE). Dupa aderarea la UE, Romania va deveni actionar al bancii, urmand a avea un reprezentant in Consiliul Guvernatorilor si membrii in Consiliul Director.

Dupa aderarea la Uniunea Europeana, Romania va contribui la capitalul subscris al BEI cu 42,3 milioane Euro. Aproximativ 61% din creditele acordate Romaniei au fost catre domeniul transporturilor, 15% s-au indreptat catre proiecte vizand mediul inconjurator, iar 7% au mers catre sanatate si educatie. Principalele proiecte de transport sunt reabilitarea caii ferate pe coridorul pan-european IV (300 de milioane de euro, cofinantare alaturi de ISPA), reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul european VI (350 de milioane de euro), construirea autostrazii Cernavoda-Constanta (187,5 milioane de euro).

Wall-Street

Sursa: Wall-Street



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.