Renault s-a obisnuit cu ajutoarele de stat si mai vrea. Grupul francez a solicitat maximul de ajutor financiar de ajutor de stat permis de legislatia romaneasca si europeana, pentru centrul de cercetare de la Titu.

Este vorba de o investitie mare, de 450 de milioane euro, iar francezii vor sa recupereze din taxe si impozite cat mai mult posibil. Pentru ca este unul dintre investitorii strategici din tara, Guvernul a sarit imediat in ajutorul Renaul. S-a constituit deja un grup ce va colabora cu firma franceza, inclusiv in acordarea facilitatilor. Potrivit Consiliului Concurentei, ajutoarele de stat primite de Renault pentru Dacia se ridica la aproximativ 80 de milioane euro.

Asta in timp ce pentru actiuni a platit 50 de milioane euro. Iar privatizarea a fost insotita de foarte multe facilitati.

Compania nu a platit niciodata impozit pe profit. Era scutita de la plata impozitului pe profit timp de cinci ani. Dacia a intrat pe profit abia in 2002 si doar din octombrie 2007 ar fi trebuit sa plateasca, insa prin noul Cod Fiscal aceste facilitati vor disparea
La Titu francezii vor sa dezvolte un centru de proiectare de masini cu preturi reduse pentru tarile in curse de dezvoltare, unde puterea de cumparare este mai mica.

Se preconizeaza ca centrul sa fie amplasat pe o suprafata de 700 de hectare din care 258 vor fi preluate de la Ministerul Apararii. Restul de terenului va fi achizitionat de catre Renault de la persoane fizice. Proiectul va fi derulat in trei etape, pana in 20015.

Investitia serioasa va veni abia dupa 2009, cand 425 de milioane euror vor fi bagati in spatii si dotarile tehnice pentru testari, angajarii si formare profesionala pentru 2.000 de persoane.

Centrul va mai cuprinde o sectie de inginerie pentru vehiculele, o pista de incercari pentru autovehiculele multimarca, precum si departamente de informatica etc.

Primul model proiectat de constructorul francez la centrul din judetul Dambovita va fi potrivit oficialilor francezi, un autoturism in trei volume, urmat de un vehicul comercial usor si de unul cu tractiune integrala.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.