Pe o piata a cosmeticelor cu mare potential si in continua expansiune, exista un segment care are o evolutie mai buna decat altele cel al produselor "selective" (premium si de lux). Pe fondul cresterii puterii de cumparare, brandurile exclusiviste de la nivel mondial isi fac loc in portfardurile sau pe rafturile romanilor. Astfel, in competitie directa, lanturile exclusiviste precum Beauty Shop Sephora sau Ina Center - Privilege se lupta sa scoata cat mai multi bani din buzunarele tot mai pline ale clientilor locali. In acest sens, magazinele autohtone aduc aceleasi game de produse prezente si in strainatate, si la aceleasi preturi piperate. Acest lucru nu sperie pe nimeni, ci dimpotriva, afacerile merg struna, cu cresteri anuale de cateva ori mai mari decat in pietele mature.
Cu o rata anuala de crestere de 20% sau mai mult, piata locala a cosmeticelor depaseste cu mult pietele mature, unde cresteri de doua cifre nu se mai inregistreaza de ani buni. La nivel local se pot gasi branduri precum Christian Dior, Chanel, Givenchy, Estee Lauder sau Clinique, pentru a mentiona doar cateva. Dintre acestea, Estee Lauder a adus, la finele anului trecut, in rafturile magazinelor o crema care costa circa 1.000 de euro, din care s-au vandut deja cateva zeci, prin urmare exista cerere si pentru produse cu adevarat scumpe.
"In pietele occidentale, este o mare fericire sa ai o crestere anuala de 3-4%", spune Eugen Bartha, directorul companiei Ina International, care controleaza lantul de magazine exclusiviste Ina Center - Privilege. Cu cele 41 de unitati din Romania, dintre care doua vor fi deschise in luna octombrie, compania vizeaza sa realizeze o cifra de afaceri de pana la 15 milioane de euro anul acesta. Anul trecut, piata de cosmetice din Romania se situa undeva in jurul valorii de 200-250 milioane de euro, dintre care 30-40 de milioane produse selective, spun jucatorii de profil.
Despre autor:
Sursa: Adevarul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă istorică pentru titlurile de stat Fidelis: ce dobânzi vor primi românii
Sursa: wall-street.ro
-
Unde își vor petrece fetițele Alinei Sorescu sărbătorile Pascale? Decizia...
Sursa: kudika.ro