Acceleratie de la zero la 100 km pe ora in 10,2 secunde, 105 cai putere, viteza maxima ce se apropie de 200 km pe ora, volan si schimbator de viteze imbracate in piele si un pret dublu fata de suma vehiculata initial pentru primul model construit de Renault la uzinele din Pitesti

Dacia a lasant oficial cea mai puternica versiune a marcii, botezata Logan Prestige. Noul model Dacia este primul model de serie cu motor de peste 100 de cai din istoria Dacia, model care a devenit astfel varful gamei producatorului romano-francez.

Logan Prestige are motor pe benzina de 1,6 litri, 105 cai putere, cea mai puternica versiune Logan aflata pe piata pana acum fiind modelul 1,6 MPI cu 90 de cai putere. Propulsorul este identic cu cel care se gaseste pe versiunile de 105 cai ale modelelor Clio 3, Modus si Laguna de la Renault.

Modelul lansat joi costa 9.900 de euro, cu 3.500 de euro mai mult decat cea mai ieftina versine Logan, cea cu motor de 1,4 litri si 70 de cai. Logan Prestige ajunge de la zero la 100 de km pe ora in 10,2 secunde, viteza maxima este de 183 km pe ora, iar consumul de benzina in regim mixt este de 7,1 litri la suta de kilometri, mai redus decat la varianta cu motor de 90 de cai putere, conform datelor comunicate de constructor.

Tinta de vanzari in 2007: 5.000 -10.000 unitati

Dacia si-a propus sa vanda la anul intre cinci si zece mii de automobile Logan Prestige, versiunea cea mai performanta cu motor de 105 cai putere lansata joi, a declarat pentru NewsIn directorul general al companiei, Francois Fourmont

"E intotdeauna dificil sa oferim cifre, deoarece de multe ori realitatea a depasit prognozele noastre. Toutsi, anul viitor cred ca vom vinde intre cinci si zece mii de masini Logan Prestige", a spus directorul general Dacia, Francois Formont. El a adaugat ca versiunea cu motor de 105 cai se adreseaza in special tinerilor care-si doresc o masina performanta si fiabila cu pretul sub 10.000 de euro.

In afara de modificarile de ordin tehnic, Logan Prestige aduce si o serie de schimbari vizuale. Astfel, partea superioara a calandrului este modificata, barele fata spate si oglinzile retrovizoare sunt vopsite in culoarea caroseriei, manerele usilor sunt schimbate, iar rotile au jante din aliaj. La interior, principala schimbare tine de faptul ca volanul si manerul schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele. In plus, portbagajul se poate deschide si din exteriorul masinii.

30 de cai in doi ani

Dacia a inceput comercializarea Logan in septembrie 2004 cu doua versiuni de motorizare pe benzina cu puteri de 75, respectiv 90 de cai. In toamna lui 2005, Dacia a lansat si o versiune diesel cu motor de 1,5 litri si 65 de cai putere, pe pietele occidentale, versiunea fiind dotata cu un motor de 70 de cai.

Dacia a produs pana in prezent peste 300.000 de unitati Logan. In afara de Romania, grupul Renault mai exporta colectii de piese Logan care sunt asamblate la uzinele din Maroc, Rusia si Columbia. Modelul Logan este comercializat in peste 40 de tari, iar Dacia si-a propus sa exporte in acest an 88.000 de masini.

Luna viitoare, Dacia va lansa pe piata varianta break a lui Logan, iar la inceputul anului viitor va incepe vanzarea versiunii furgon. In 2006, Dacia are ca tinta producerea a 200.000 de masini la Mioveni, iar pana in 2008, capacitatea de productie va creste la 350.000 de unitati anual. La finele anului, uzina de la Mioveni va ajunge la o capacitate de productie de 840 de unitati pe zi.

Dacia pierde teren in Romania, dar ramane lider

Vanzarile de autovehicule noi in Romania au totalizat 188.466 de unitati in primele opt luni ale anului, in crestere cu 12,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor remise vineri de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Producatorul autohton Dacia a ramas lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 71.329 de autovehicule in perioada ianuarie-august, urmat la mare distanta de Daewoo conform datelor APIA citate de NewsIn. Cota de piata a producatorului pitestean in primele opt luni ale anului a fost de 37,8%, in scadere fata de cele 45,2% din piata pe care le avea in intervalul ianuarie-august 2005, cand a vandut 75.943 de unitati.

Diminuarea vanzarilor autoutilitarelor Dacia, care au scazut de la 13.770 in primele opt luni ale anului 2005 la 7.598 in ianuarie-august anul curent, a fost principalul motiv pentru aceasta scadere, insa reprezentantii producatorului pitestean nu se arata ingrijorati de acest fapt, mai ales ca vanzarile Logan au crescut pe plan intern. Ei sustin ca gama autoutilitarelor este la sfarsit de viata, iar la inceputul anului viitor compania va lansa varianta Logan furgoneta, clientii preferand sa astepte noul model, in loc sa cumpere din cele aflate in prezent pe piata.

Daewoo Craiova ocupa pozitia a doua cu 15.974 vehicule vandute in primele opt luni. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a intrat pe un trend ascendent datorita clarificarii viitorului uzinei si a iminentei privatizari a fabricii. Reprezentantii companiei sunt convinsi ca la finele anului vanzarile vor fi in jurul a 28.000 de unitati - cu 30 de procente mai mult decat in 2005. in primele opt luni ale anului trecut, Daewoo a vandut 15.732 de unitati.

Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul trei in clasamentul vanzarilor, cu 14.862 unitati, in scadere fata de cele 16.069 comercializate in aceeasi perioada a anului trecut.

Restul clasamentului a ramas neschimbat, marcile Skoda si Volkswagen, ambele detinute de producatorul german, ocupand pozitiile patru si cinci, respectiv, cu vanzari de 12.784 (fata de 8.501 in aceeasi perioada a anului trecut) si 10.699 (in crestere de la 8.053), respectiv.

Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 8.682 de vehicule comercializate in ianuarie-august (7.443), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 8.105 de unitati (4.598). Top zece este incheiat de Opel, cu 6.681 de unitati (3.227), Fiat cu 5.592 de vehicule (4.183) si Hyundai cu 4.709 masini comercializate (2.460).

37,8% in tara, 0,3% in Europa

Dacia a vandut peste 25.000 de masini Logan in statele Uniunii Europene in primele opt luni ale anului, de sase ori mai mult decat in perioada similara a lui 2005, conform statisticilor remise Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Conform statisticilor ACEA, in intervalul ianuarie-august au fost inmatriculate 25.337 de autoturisme Dacia Logan in UE, in comparatie cu 4.417 in primele opt luni din 2005, cand exporturile Logan erau abia la inceput.

Dacia are in prezent o cota de 0,3% din piata UE, unde numarul total al inmatricularilor de masini a depasit cifra de 10,4 milioane in primele opt luni. Cresterea Daciei a compensat aproape un sfert din scaderea de 11,8% a marcii Renault in aceeasi perioada. Per total, in grupul Renault inmatricularile au scazut cu 9,6%.

Statistica ia in calcul inmatricularile din 26 de state europene: 23 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia. Cifrele ACEA se refera la masinile inmatriculate, insa in linii mari aceastea reflecta si situatia vanzarilor de autoturisme. Franta a fost principala destinatie occidentala de export pentru companie in primele opt luni, Loganul fiind cumparat de 14.023 de francezi.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.