Gigantul IT Microsoft a lansat oficial succesorul motorului sa de cautarea, MSN, cu care spera sa obtina o felie cat mai mare din piata publicitatii online. De asemenea, compania va lansa in perioada urmatoare servicii asemanatoare Google News si Yahoo News, precum si un serviciu de harti online

Microsoft Corp. a lansat oficial Windows Live Search, succesorul actualului motor de cautare MSN, noul serviciu fiind deja disponibil in 47 de tari si in 23 de limbi. Windows Live Search este bazat pe o tehnologie carecterizata in urma cu mai multe luni de catre oficialii Mirosoft ca fiind revolutionara in domeniul motoarelor de cautare.

Windows Live Search va oferi o interfata mai prietenoasa, o viteaza de cautare mai mare si o relevanta mult mai buna a rezultatelor oferite in functie de termenii introdusi in casuta de cautare, scrie presa internationala. Tehnologia Windows Live a primit deja o confirmare din partea Amazon.com, cel mai mare magazin online din lume, care a renuntat la Google pentru tehnologia Microsoft, aceasta din urma fiind folosita pentru motorul de cautare al Amazon, A9.

Microsoft urmareste prin aceasta mutare sa isi majoreze cota din cautarile online si implicit veniturile din publicitatea contextuala. Microsoft anuntase deja ca in perioada urmatoare se va concentra pe segmentul de Internet si pe cel de aplicatii si produse de divertisment, trecand asa zisul segment desktop, al sistemelor de operare, pe plan secund.

Directorul executiv al Microsoft, Steve Ballmer, a declarat recent ca Microsoft va investi anul acesta peste 500 de milioane de dolari in noi tehnologii, printre care si Windows Live Search prin care spera sa obtina o felie cat mai mare din cele 15 miliarde de dolari la cat este evaluata piata de publicitate online din SUA.

MSN detine o cota infirma din cautarile pe Internet din SUA comparativ cu Yahoo si mai ales cu Google. Potrivit ultimului studiu realizat de catre NetRatings, MSN a inregistrat in luna iulie o cota de 9,6% din totalul cautarilor, Google fiind liderul incontestabil cu 35%, in timp ce AOL este in crestere la 6,3%.

Corporatia americana a mai anuntat ca utilizatorii isi pot customiza pagina Windows Live pentru a primi stiri din diverse surse precum si informatii financiare sau despre conditiile meteo. De asemenea, oficialii Microsoft au mai precizat ca in curand va fi lansat un sistem de harti al SUA si Marii Britanii, asemanator Google Maps, care va purta denumirea de Windows Live Local Search.

Actiunile Microsoft au incheiat ziua bursiera de luni in crestere cu 1,2% pana la valoarea de 25,91 dolari pe actiune.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.