Tot mai multi constructori auto tatoneaza terenul pentru construirea celui mai ieftin autoturism. Pe piata europeana, exigentele UE si cerintele mai mari ale clientilor fac pariul de necistigat

Pe o piata auto internationala in care pretul carburantilor e in ascensiune, costurile materiilor prime sint in crestere, iar clientii devin tot mai exigenti, "pariul de 5.000 de euro" pentru construirea unui autoturism ramine in stand-by.

Principalele provocari pentru un eventual autoturism cu pret scazut care sa fie comercializat in Europa vor fi calificativele obtinute la testele de siguranta EuroNCAP. In conditiile in care clientii sint tot mai inte-resati de siguranta masinilor pe care le achizitioneaza, rezultatul EuroNCAP va avea un cuvint greu de spus in decizia de cumparare. Fiat Albea nu a fost inca supus testelor de siguranta. Logan a primit deja un calificativ de trei stele la capitolul privind protectia pasagerilor adulti.

Un alt element care cintareste decisiv este consumul, in contextul in care preturile carburantilor devin tot mai mari.

Lista dotarilor optionale si a celor standard va trebui regindita. La aceasta clasa de masini, ABS-ul, al carui pret mediu depaseste 1.000 de euro, poate fi disponibil contra cost si numai la anumite versiuni de echipare. Vopseaua metalizata cere bani suplimentari, de obicei in jur de 250-300 de euro. Dupa alegerea optionalelor, pretul final ajunge sa depaseasca cu mult asteptarile celor care vor sa cumpere cea mai ieftina masina europeana.

Startul francez

In 2004, Renault a fost primul care a initiat un astfel de program ambitios. Modelul, care facea parte din programul X90 si al carui pret de baza era programat la pragul de 5.000 de euro, nu a mai iesit niciodata. A rezultat insa Logan, un autoturism al carui pret de pornire se situeaza peste 6.200 de euro.

Cum a ajuns insa Renault la acest rezultat? O serie de componente au fost imprumutate de la alte modele ale companiei, facind astfel mai accesibil noul model. Cutia de viteze si motorul au fost principalele piese pe care Logan le-a mostenit de la modelul Clio. Aceste aspecte i-au facut pe britanicii de la "Financial Times" sa compare Logan cu monstrul creat de Frankenstein.

Initiativa Fiat de a construi un automobil de 5.000 de euro are la baza citeva procese similare cu cea de la care a pornit Renault. Astfel, italienii intentioneaza ca noul autoturism sa imprumute mai multe componente de la modelul Albea. Noua masina care va fi construita in Turcia impreuna cu grupul Koc beneficiaza deja de existenta unei fabrici pregatite sa inceapa productia.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.