Compania Fiat este interesata sa incheie parteneriate pentru a construi masini mici, ieftine, care sa fie in pas cu moda de pe piata automobilelor, incercand astfel sa-si reduca din costurile de productie si sa-si protejeze marjele de profit

Fiat a anuntat ca este interesata de constructia unei masini la costuri mici impreuna cu partenerul indian Tata Motors si s-a aratat interesata in principiu de declaratia grupului DaimlerChrysler care vrea sa gaseasca un partener pentru construirea unei masini subcompacte.

Directorul executiv Fiat, Sergio Marchionne, a declarat, marti, cu ocazia prezentarii modelelor noi ale marcii Lancia, ca exista o serie de conditii care ar trebui sa fie indeplinite pentru crearea unui posibil parteneriat cu DaimlerChrysler.

"Suntem interesati de oferta oricui care poate sa imparta cu noi costurile si care .... sa ofere prezenta mai mare pe piete care sunt de interes pentru Fiat", a precizat Marchionne potrivit NewsIn. "Prin urmare in principiu raspunsul nostru este unul pozitiv, dar numai in cazul in care toate aceste solicitari sunt indeplinite", a concluzionat directorul Fiat.

Compania Chrysler, pe de alta parte, este asteptata sa anunte pana la sfarsitul anului numele unui partener alaturi de care sa construiasca un automobil destinat pietei globale, inclusiv celei din Statele Unite. Compania Chrysler a derulat negocieri in acest sens cu producatori europeni si asiatici de automobile, printre care Volkswagen, Hyundai, Mitsubishi si compania chineza Chery, informeaza o sursa familiara cu situatia. Reprezentantii Chrysler nu au facut niciun fel de declaratie.

Alternative la GM-Renault-Nissan

Fiat are aliante cu alti producatori de automobile, cea mai recenta fiind un joint venture cu Tata Motors, pentru constructia de masini, motoare si sisteme de transmisie destinate pietei indiene si, posibil, altor piete.

La receptia tinuta luni seara pentru sarbatorirea aniversarii centenarului Lancia una dintre marcile de lux ale Fiat, Marchionne a declarat ca unul dintre proiectele pe care Fiat l-ar putea implementa impreuna cu Tata Motors este constructia unei masini cu costuri reduse. "Acest fapt se va intampla pe termen scurt, deoarece ei au facut deja cea mai mare parte a muncii, noi vom veni cu experienta tehnica, si, probabil vom avea si o contributie financiara", a declarat Marchionne.

Crearea de aliante reprezinta una dintre modalitatile pe care Fiat le pune in aplicare pentru a-si recastiga cota de piata, pierduta dupa efectuarea de restructurari masive, impusa de traversarea celei mai mari crize din istorie, la inceputul ultimei decade.

Compania a lansat o serie de modele noi, printre care Grande Punto, care a determinat cresterea vanzarilor din acest an.

In ceea ce priveste marca Lancia, Fiat intentioneaza sa lanseze pe piata o versiune modernizata a modelului Ypsilon. in anul 2008, compania Fiat planuieste lansarea pe piata a unui nou model, denumit Delta. Olivier Francois, directorul de brand Lancia, a declarat ca pana in anul 2010 compania intentioneaza sa vanda anual cate 300 de mii de automobile Lancia. in Italia, piata principala a marcii Lancia, in primele opt luni ale anului 2006, au fost vandute 70.194 de exemplare, cota de piata fiind de 4,35%.

Francois a mai declarat ca Lancia se va extinde si pe alte piete, pentru a-si reduce dependenta de piata italiana, care acopera, in acest moment, 80% din vanzari. in anul 2007, Lancia va fi prezenta pe piata ruseasca si pe cea din Pensinsula Scandinavica, iar apoi, in 2008, vor fi vizate pietele din Marea Britanie si din Japonia.

Se estimeaza ca, pana in anul 2010, jumatate dintre vanzarile Lancia vor fi efectuate in afara Italiei. "Avem mult de lucru pe pietele externe. Ar trebui sa facem mai mult si am putea avea rezultate mai bune", a conchis Francois.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.