V-ati intrebat vreodata cat va costa orele pe care le pierdeti in trafic pe drumul catre sau inapoi de la serviciu? Ei bine, estimativ, un salariat din Capitala pierde zilnic, in medie, doua ore blocat in mijloacele de transport, interval de timp care ar putea fi tradus in bani. in bani, cele doua ore pe zi, in care fiecare dintre noi ar putea presta un serviciu platit, echivaleaza, in medie, 10 RON, astfel incat un salariat ajunge sa piarda anual 2.520 RON. Suma a fost calculata la un salariu mediu net de 835 RON/luna, castigat in 21 de zile lucratoare si la un program de 8h/zi.

Astfel, daca luam in calcul si pe cei aproximativ 800.000 de angajati existenti in Bucuresti, rezulta ca numai in aceasta zona, anual, se pierde suma colosala de 576 milioane de euro, din cauza aglomerarii tot mai accentuate a traficului. Efectele sunt in lant, afectate fiind si veniturile firmelor de taximetrie, dar si ale celor de distributie.

Cele mai castigate de pe urma timpului pierdut pe strazile Capitalei par a fi, de departe, statiile radio, pentru care o reclama in orele de prime-time, respectiv 7.00 a.m-11.00 a.m, valoreaza intre 70 si 430 de euro. La asta se adauga si cota de audienta, radioul fiind una dintre constantele mersului cu autoturismul. Daca in urma cu cativa ani o firma de distributie de produse alimentare avea nevoie de 10 masini pentru a repartiza marfa la peste 100 de magazine din Capitala, astazi, pentru acelasi numar de magazine, firma a fost nevoita sa-si dubleze numarul masinilor.

"Traficul este infernal. Am fost nevoiti sa investim sume importante in achizitionarea de noi autoturisme pentru a face fata magazinelor cu care lucram", se plange Ionut Marcu, patronul unei firme de distributie. "Concret, din cauza traficului, profitul meu a scazut in doi ani cu aproape 100 milioane de lei", ne-a declarat Marcu.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.