Pe masura ce platile devin “contactless”, a plati prin simpla prezentare devine alternativa viitorului

Cozile ordonate si politicoase din viata de zi cu zi a britanicilor sunt pe cale de disparitie din cauza enervarii cauzate de statul la cozi. Privindu-le ca o imensa pierdere de timp, consumatorii rezista doar 8 minute de stat la coada inainte de a deveni iritati, conform noilor studii efectuate de Visa UK.

Studiul privind stilul de viata realizat la nivel national exploreaza ce anume ii enerveaza pe oameni in privinta statului la coada si cat dureaza pana ca ei sa reactioneze. Femeile sunt cele mai sensibile la "presiunea statului la cozi", mai ales atunci cand sunt presate de cei din spate sa fie mai rapide (71%). Iar cei din spate sunt cel mai probabil barbatii, considerati ca cei mai nerabdatori, 69% dintre ei fiind nemultumiti de cei care nu sunt pregatiti sa plateasca odata ajunsi la casa.

Studiul mai arata ca termenul de 15 minute reprezinta durata de gratie, dupa care "furia statului la coada" escaladeaza rapid de la simpla iritare la manie, aceasta din urma facandu-si aparitia in aproximativ 21 de minute. in medie o persoana are la dispozitie 24,2 minute, inainte de a deveni atat de iritata incat fie face o plangere oficiala, fie abandoneaza totul si pleaca. Cele mai dificile persoane din categoria celor ce stau la coada sunt cele din grupa de varsta 55-64 ani, care sunt primii iritati (in 7 minute comparativ cu media nationala de 8,6 minute) si renunta inaintea tuturor.

Britanicii considera ca cele mai inacceptabile fapte sunt:
1. impinsul la coada/intratul in fata (91%)
2. Nerabdarea celor din spate (65%)
3. Copiii care nu se poarta civilizat (63%)
4. Persoanele care nu sunt pregatite sa plateasca atunci cand le vine randul (60%)
5. Parasirea cozii pentru a face cumparaturi suplimentare (58%)
6. Prezentarea mai multor articole decat cele admise la sectiunea "10 articole sau mai putin" (52%)
7. Vorbitul indelungat cu personalul de la casa de marcat (50%)
8. Vorbitul la telefonul mobil (49%)

Greg Twitcher, Vicepresedinte, Visa UK a mentionat:
"in fiecare zi, oamenii simt atata presiune pe timpul lor incat 70% sunt pregatiti sa paraseasca magazinul daca coada este prea lunga. Exista acum mai multe optiuni clienti, iar cei ce merg la cumparaturi au din ce in ce mai multe cai de a-si usura cumparaturile, incluzand achizitiile on-line sau cumparaturile la ore tarzii.

Dezvoltarea tehnologiei cardurilor cu cip a facut deja diferenta in modul in care facem cumparaturi, iar noua tehnologie, precum cea de tip "contactless" (fara contact), va da posibilitatea realizarii platii doar prin simpla "prezentare" a cardului in fata unui cititor de carduri, crescand viteza cu care sunt deserviti cei ce stau la cozi pentru plati de valori mici".

Analiza Visa UK are in vedere comportamentul persoanelor atunci cand isi fac cumparaturile personale si identifica caracteristicile "furiei statului la cozi". Britanicii se simt mult mai deranjati daca timpul lor pretios este pierdut inutil in viata lor de zi cu zi si cauta din ce in ce mai mult tehnologia care sa le ofere optiuni mai convenabile de economisire a timpului.

Studiul pentru Visa UK a fost realizat de Future Foundation, utilizand interviurile prin telefon pe un esantion reprezentativ de 1,041 de adulti de peste 16 ani, in iunie 2006.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.