Inceputul de an scolar determina un adevarat boom al vanzarilor de rechizite scolare si uniforme. Fie ca vorbim de producatorii autohtoni, importatori sau de marile lanturi de magazine care comercializeaza aceste produse, procentele de crestere inregistrate in perioada 20 august-20 septembrie sunt semnificative. in functie de natura produselor, vanzarile pot ajunge si la o crestere de 300%.

"Vanzarile pe partea de instrumente necesare inceputului de an scolar cresc intre 50 si 300%. Daca vorbim de uniforme si ghiozdane, aici se inregistreaza cea mai spectaculoasa evolutie, procentul de crestere fiind chiar si de 300%. Achizitia de caiete se face pe tot parcursul anului, procentele de majorare la nivelul acestei perioade fiind mai mici", ne-a declarat Andreea Mihai, marketing manager Carrefour Romania. Raportat la perioada similara din 2005, oficialii Carrefour estimeaza o crestere a vanzarilor cu 25%, perioada de varf fiind preconizata intre 7 si 15 septembrie.

Concurenta chineza, devastatoare

Producatorii si importatorii resimt si ei febra sezonului. Ioana Tudoran, directorul companiei Johnny Prodcomimpex, producatoare de uniforme scolare, spune ca cererea in aceasta perioada creste cu 80%. "in perioada 20 august-15 septembrie avem incasari de circa 300 milioane de lei vechi, profitul fiind practic de doar 12%, pentru ca diferenta intre pretul de livrare si cel de vanzare este foarte mica", explica Tudoran. O mare problema a producatorilor autohtoni o reprezinta insa importurile din China, ce ajung pe piata romaneasca la preturi foarte mici.

Daca uniformele importate se gasesc in magazine la preturi cuprinse intre 30 si 60 de RON, hainutele confectionate de romani sunt mai scumpe cu 50-60%, ajung chiar si la 200 RON, stofa folosita fiind de foarte buna calitate. Exista insa si companii care lucreaza numai pe baza de comanda directa de la scoli. "O uniforma compusa din sacou clasic, fusta plisata, cravata si pantalon costa un milion de lei. Totul se face pe comanda, cu proba", ne-a declarat Iuliana Chelu, managerul Manoil Impex Oradea. in schimbul aceleiasi sume, Leontina Prodan, directoarea PIF Timisoara, imbraca anual 10.000 de copii.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.