Doua marci coreene, Hyundai si Kia, fiecare cu cite doua modele, aproape ca si-au dublat vinzarile in primul semestru din 2006, ajungind astfel sa controleze o treime din piata SUV-urilor

Daca in 2005 vinzarile Hyundai pe segmentul de Sport Utility Vehicles erau conduse de modelul Tucson, situatia s-a inversat in acest an, in favoarea fratelui Santa Fe. In primele sase luni ale anului precedent, compania coreeana a comercializat 377 de unitati Tucson, fiind cel mai bine vindut SUV de pe piata romaneasca. In acest an, Tucson a atras 468 de clienti.

Lansarea noii generatii Santa Fe a ajutat la revitalizarea vinzarilor acestui model in Romania. Astfel, numarul unitatilor de Sante Fe comercializate s-a majorat de la 171, in prima jumatate a anului trecut, la 552 de unitati in 2006, trecind astfel de pe locul al patrulea pe primul loc in topul vinzarilor.

Pe piata romaneasca, Hyundai a consemnat aproape o dublare a vinzarilor in prima jumatate a lui 2006, comparativ cu anul trecut. Numarul total de clienti pentru cele doua modele a crescut de la 548 la 1.020. Preturile fara taxe pentru un Tucson incep de la 20.000 de euro (36.000 de euro cu toate taxele incluse), iar Santa Fe este mai ieftin cu aproximativ 1.000 de euro.

In perioada ianuarie-iunie 2006, vinzarile marcii coreene au ajuns la 3.320 de unitati in Romania, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Kia creste mai domol

O alta marca din Coreea, Kia, a reusit in prima jumatate a lui 2006 sa ajunga cu Sportage pe locul al saselea in topul celor mai bine vin-dute zece modele de SUV-uri, avansind cu doua pozitii in clasamentul general, comparativ cu anul prece-dent. Acest lucru s-a datorat dublarii vinzarilor modelului Sportage, care a fost comercializat in 215 unitati in prima jumatate a anului 2006, fata de 102 in 2005.

In schimb, modelul Sorento, care anul trecut se afla pe pozitia a saptea, nu a reusit sa mai urce in clasament. Daca anul trecut 117 clienti au optat pentru un Kia Sprento, in acest an numarul lor a atins 173. Tot 173 de clienti au optat in egala masura pentru BMW X3 si pentru Audi Q7, lansat de citeva luni in Romania.

Sportage are un pret de pornire de 17.383 de euro fara taxe (27.670 de euro DDP), iar pentru modelul Sorento suma se ridica la 19.600 de euro CIP, adica 31.600 de euro DDP.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.