ANIMMC va acorda micilor intreprinzatori finantari nerambursabile ce totalizeaza 44,425 milioane de lei. IMM pot sa primeasca pana la 50.000 euro pentru a finanta maximum 60% din proiectele lor de investitii. Ieri, in prima zi de primire a dosarelor, peste sase sute de intreprinzatori s-au inghesuit la sediul ANIMMC. Programul este derulat in parteneriat cu Banca Comerciala Carpatica

Peste 500 de persoane s-au inghesuit inca din primele ore ale diminetii la sediul ANIMMC pentru depunerea dosarului in urma caruia pot spera sa primeasca pana la 50.000 euro pentru derularea proiectelor de investitii. Desi luni a fost doar prima zi a programului derulat de institutie impreuna cu Banca Carpatica, pana la ora 13 se inregistrasera deja 514 cereri.

Conform declaratiilor unor oficiali ai ANIMMC, aglomeratia s-a produs din cauza existentei unor fonduri limitate in valoare de doar 44.425 milioane RON in acest an si deoarece acceptarea in program a IMM se face pe principiul "primul venit, primul servit". Totusi fondurile alocate programului in 2006 sunt mai mari decat cele de anul trecut. Conform spuselor presedintelui ANIMMC, pana la sfarsitul acestui an cel mult 250 de cereri de finantare vor fi aprobate.

Reprezentantii IMM au 25 de zile pentru depunerea actelor

Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii a selectat Banca Comerciala Carpatica pentru derularea proiectului de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii.

Obiectivul Programului care se va desfasura in perioada 31.07.2006 - 25.08.2006 il constituie finantarea si sustinerea proiectelor de investitii realizate in sectoarele economice stabilite ca prioritare pentru cresterea volumului de activitate si a competitivitatii IMM din aceste sectoare. Beneficiarii acestui program sunt intreprinderile nou-infiintate, microintreprinderile, precum si intreprinderile mici si mijlocii care urmaresc sa faca investitii.

Aportul beneficiarului, minimum 15%

Schema de finantare care va fi folosita de cei carora li se adreseaza programul va avea trei parti distincte. Astfel intr-o prima faza IMM vor beneficia de o alocatie financiara nerambursabila care nu poate depasi echivalentul in RON a 10.000 euro, pentru intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, exclusiv Taxa pe Valoarea Adaugata, si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii.

Totodata AFN nu poate depasi echivalentul in RON a 50.000 euro, in cazul intreprinderilor mici si mijlocii, exclusiv Taxa pe Valoarea Adaugata, si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii. O a doua etapa va presupune acordarea unui credit bancar pe termen scurt sau mediu (maxim 5 ani), care va acoperi minimum 25% din valoarea proiectului de investitii. In sfarsit in ultima etapa trebuie sa se constate ca aportul propriu al beneficiarului constituie minimum 15% din valoarea proiectului de investitii, in natura sau numerar.

Evaluare in doua etape de la ANIMMC si Carpatica

Pentru a primi finantarea dorita solicitantul va trebui sa depuna atat la sediul ANIMMC cat si la ghiseele Bancii Carpatica mai multe seturi de documente justificative. Astfel pentru procedura de inregistrare a documentelor justificative solicitantul trebuie sa depuna personal sau prin posta actele solicitate de ANIMMC si Banca Carpatica.

Solicitantul care va depune personal documentele va primi un bon cu stampila de inregistrare "ANIMMC pentru programe" pe care se va trece numarul de inregistrare in Registrul special al Programului, data si ora inregistrarii, persoana care a inregistrat.

O prima etapa de evaluare este realizata de Comitetul de evaluare al Programului si se desfasoara la sediul ANIMMC. CEP este constituit din reprezentantii ANIMMC si ai BCC, membrii fiind desemnati prin Ordin al presedintelui ANIMMC. Principalul obiectiv al CEP este adoptarea unei decizii referitoare la accesul solicitantului in programul derulat de institutiile partenere stabilind conditiile de eligibilitate pentru a putea beneficia de finantarea necesara proiectului de investitii.

Membrii ANIMMC din cadrul CEP verifica prezenta si veridicitatea cererii de finantare in original, a certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul solicitantul, copii legalizate dupa mentiunile inscrise in certificatul constatator, declaratia privind incadrarea beneficiarului in categoria IMM conform prevederilor Legii 346/2004 precum si a certificatului de atestare fiscala in original sau copie legalizata cu privire la indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local. In acelasi timp membrii BCC verifica cererea de finantare, in original, semnata de persoanele autorizate sa reprezinte agentul economic, acordurile/avizele/autorizatiile si aprobarile prevazute de lege/situatia juridica a terenului si declaratia pe proprie raspundere a solicitantului privind comportamentul la plata al solicitantului referitor la incidentele la plata cu cecuri sau bilete la ordin.

Dupa etapa de evaluare efectuata de catre ANIMMC, Banca Carpatica realizeaza o a doua etapa de evaluare prin intermediul unitatilor sale teritoriale. Daca clientul nu prezinta documentatie corespunzatoare sau aceasta este incompleta, banca solicita remedierea acesteia, oferind asistenta si consultanta gratuita. In cazul in care acest lucru nu se intampla intr-un interval rezonabil de timp BCC va comunica, in scris, solicitantului ca cererea de finantare a fost respinsa.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.