Business24 Iunie 2006

Lectura de un minut

Peste 360 de contracte de franciza se semneaza anual in Romania, au anuntat vineri consultantii in franciza in cadrul seminarului cu tema "Cum sa-mi deschid o afacere in franciza in domeniul comertului nealimentar", organizat de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB), in colaborare cu Asociatia Retelelor de Franciza din Romania (ARFR), informeaza Rompres.

Cifra de afaceri realizata in 2005 in Romania din afacerile de franciza se ridica la 800 milioane euro, din care 28 la suta au fost obtinuti din activitati de retail (comert cu amanuntul), a declarat Dania Steiner, director de strategie la CHR Consulting.

Chiar daca nu reprezinta o garantie a succesului, sansele ca o afacere in franciza sa reuseasca in primii ani de activitate sunt mult mai mari decat in cazul celorlalte tipuri de firme. Conform opiniei exprimate de Razvan Bild, director CHR Consulting, sase din zece afaceri francizate vor supravietui in medie dupa trei ani, in timp ce la restul firmelor mici si mijlocii incepatoare rata medie se reduce la doua din zece.

Printre cele mai importante avantaje comparative amintite de participantii la seminar se numara preluarea unui brand, sprijinul permanent si constant din partea francizorului si a intregii retele de franciza, transferul de know-how (cunostinte specifice) si trainingul asigurat, o lista de furnizori agreati si posibilitatea de a cumpara de la acestia la preturi negociate de francizor, politica de marketing si de promovare la nivelul intregii retele.

Wall-Street

Sursa: Wall-Street



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.