Business21 Iunie 2006

Lectura de un minut

Dupa ce au acaparat piata de retail din marile orase ale tarii, ofensiva agentilor economici se muta acum inspre zonele din "valul doi", precum Bacau, Iasi, Sibiu sau Craiova, caracterizate printr-un mare potential economic. Evolutia ascendenta din aceste zone a principalilor indicatori, respectiv salariul mediu net, puterea de cumparare, dar si ocuparea populatiei, reprezinta punctul de plecare al dezvoltarii afacerilor marilor retaileri.

Strategiile de dezvoltare ale marilor retaileri vizeaza in mai toate cazurile acoperirea tuturor judetelor tarii. Chiar si in cazurile in care exista deja magazine, diferite retele de supermarket au in vedere deschiderea de noi reprezentante. "Desi prezenta Altex este semnificativa in cele patru judete, strategia de dezvoltare a retelelor de magazine include posibilitatea deschiderii de noi magazine Altex sau Media Galaxy in orase precum Sibiu, Craiova, Bacau. Acestea sunt reprezentative din punctul de vedere al numarului de locuitori, orase care se remarca printr-un climat economic din ce in ce mai stabil" ne-a declarat Adrian Urda, director de operatiuni la Altex. Proiectele sunt similare si atunci cand vine vorba de Domo, Praktiker sau Carrefour. "Compania Praktiker este prezenta deja in Bacau si Craiova, iar pana in 2008 intentionam sa ne extindem reteaua de magazine in toate orasele importante din tara, printre care se numara si Iasi" ne-a declarat Guenter Vosskaemper, General Manager Praktiker Romania.

Analiza pentru siguranta investitiei

in aceste conditii, este evident ca expansiunea retailului din respectivele zone nu ar fi posibila fara analize clare care sa arate ca investitia este sigura. Din acest punct de vedere, in cazul celor patru zone vorbim de cresteri ale puterii de cumparare, ale fluxului investitional, ale productivitatii muncii, ale veniturilor trimise de catre cei aflati la munca in strainatate - aspecte care converg spre scaderea inflatiei si a somajului.

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.