Business15 Iunie 2006

Lectura de un minut

Batalia producatorilor si retailerilor pe informatiile cu privire la profilul consumatorilor este tot mai acerba. Specialistii estimeaza ca anul acesta cererea de baze de date s-a dublat. Datele despre cumparatori au devenit si ele mult mai detaliate

Pe seama unei competitii tot mai acerbe intre companii si nevoia de cunoastere a publicului-tinta, specialistii in marketingul direct estimeza pentru anul acesta o dublare a cererii de baze de date cu informatii despre consumatori. Aceasta in conditiile in care, la nivelul anului trecut, piata de profil a ajuns la aproximativ un milion de euro. Mai precis, conform unui studiu realizat de ARMAD si Daedalus in 2005, 14,1% din cifra de afaceri totala a industriei de marketing direct au intrat in bugetul companiilor in urma prestarii serviciilor de administrare si brokeraj ale bazelor de date publice construite de organizatii pentru a le inchiria. Cele mai multe cereri se inregistreaza in sectorul bancar, industria bunurilor de larg consum si industria telecomunicatiilor.

In momentul de fata, in aceasta industrie activeaza cinci-sase brokeri de baze de date (firme care se ocupa cu administrarea acestor informatii), dintre care trei, Mailers, Open Public Service si Hitmail, acopera impreuna mare parte din totalul piatei. "Bazele de date sint proprietatea firmelor care organizeaza concursurile sau promotiile, dar pot fi date in adminstrare brokerilor si inchiriate", explica Seitan. Potrivit acestuia, pe viitor este posibil ca afacerile cu "numere de telefon" sa atraga si jucatori din afara tarii.

Fata ascunsa a promotiilor

Tombolele, taloanele prin care se pot cistiga diverse premii, promotiile sau oricare alt gen de concurs in care se pun la bataie diverse premii pot aduce unui consumator diverse beneficii materiale.

Cotidianul

Sursa: Cotidianul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.