Marile lanturi comerciale mizeaza pe impunerea brandurilor proprii pentru fidelizarea clientilor. Brandurile retailerilor sunt si o gura de oxigen pentru producatorii romani care nu au renume pe piata

Fie ca este vorba de supermarket, hipermarket sau cash and carry, marile lanturi comerciale ofera unul sau mai multe branduri proprii sub care comercializeaza o parte din produsele furnizate de producatorii autohtoni. De la Aro la Winny sau No. 1 si Clever, aceste marci au devenit o parte esentiala a cumparaturilor, asigurand clienti care au gasit "garantia calitatii la preturi mici" sau reteta "cumparaturilor istete".

Aparute ca urmare a concurentei acerbe de pe piata de retail, produsele oferite sub marcile proprii se diferentiaza de produsele similare comercializate sub marci consacrate, in special prin pretul la care sunt comercializate. "Pretul este principalul factor de diferentiere. Nr. 1 este marca cea mai ieftina, insa produsele Nr. 1 poarta garantia calitatii Carrefour", explica Andreea Mihai, marketing manager Carrefour Romania. Alaturi de Nr. 1, Winny (Cora), Aro (Metro) si Clever (Billa) sunt alte branduri proprii pe care le vedem de cate ori mergem la cumparaturi.

Potrivit retailerilor, la aceasta categorie, romanii sunt atrasi in special de produse alimentare, bunuri de consum de unica folosinta, dar si de electrocasnice, cele mai mari vanzari fiind inregistrate la apa, zahar, ulei, biscuiti, ciocolata, conserve de carne, vesela de unica folosinta, saci menajeri sau televizoare.

700 de produse Nr. 1

Nr. 1 este marca cu care Carrefour a intrat pe segmentul de produse "primul pret". Prin introducerea acestei marci Carrefour le ofera clientilor posibilitatea cumpararii unor produse de calitate la preturile cele mai mici, spune Andreea Mihai.

Ea precizeaza ca gama Carrefour cuprinde in jur de 700 de produse alimentare si nealimentare, iar in fiecare magazin se vand lunar aproximativ 430.000 de produse marca Nr. 1.

"Produsele Marca Nr. 1 cuprind aproape toata gama de produse alimentare si nealimentare, de la iaurt, smantana, branza, mezeluri, pate, paste, congelate, dulciuri, ulei, orez, zahar, racoritoare la produse de intretinere, de igiena, parfumerie, detergenti, scutece, textile, menaj, bazar sau electrocasnice.

In 2005, Carrefour a vandut in medie 5.000.000 de unitati din produsele Nr. 1 intr-un magazin, ponderea acestora in vanzarile totale fiind intre 2 si 3,5%. Anul acesta estimam ca ponderea va creste, ca urmare a diversificarii gamei marca Nr. 1", afirma Andreea Mihai.

Ponderea produselor marca Nr. 1 in vanzari este diferentiata de la un magazin la altul. In provincie, de exemplu, ponderea produselor marca Nr. 1 in totalul vanzarilor este mai mare decat in Bucuresti, variatiile nu depasesc insa 1-1,5%, mai spune oficialul Carrefour.

Pe langa marca Nr. 1, Carrefour comercializeaza in magazinele din Romania, tot sub marca proprie, si gamele Carrefour si Reflets de France, aduse pe piata romaneasca o data cu deschiderea primului magazin Carrefour Militari.


Despre autor:

Banii Nostri

Sursa: Banii Nostri


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.