Potrivit producatorul sud-coreean de electrocasnice si echipamente IT&C LG Electronics, eliminarea sau reducerea unor taxe aplicate pentru produse precum televizoarele LCD si plasmele vor avea un impact puternic in piata si va impulsiona vanzarile.

"In functie de momentul la care se vor miscora/elimina taxele, vanzarile la plasme si la LCD vor cunoaste o crestere exploziva," declara pentru Wall-Street presedintele filialei din Romania a companiei, Han Khyu.

Potentialul pietei locale de televizoare cu plasma este foarte mare comparativ cu cel prezent. Daca in acest moment piata este estimata la 2000 unitati, odata cu eliminarea taxelor la aceste produse, piata va cunoaste o explozie a vanzarilor.

Grupul sud-coreean LG Electronics si-a propus pentru acest an sa devina lider de piata pe segmentul LCD TV si sa ajunga la o cota de piata de 5% pe telefonia mobila. Ca si obiectiv de business, LG isi propune sa devina brandul premium nr. 1 pe piata locala pana in 2007, declara pentru Wall-Street Han Khyu.

Dat fiind faptul ca, produsele electrocasnice au cunoscut in perioada 2003-2005 o rata foarte mare de penetrare de 90% avand ca factor principal cresterea veniturilor, incepand cu acest an LG Electronics Romania se va axa pe segmentul IT&C, avand ca motoare de dezvoltare monitoarele LCD si telefonia mobila.

Ca si structura, cotele detinute de cele doua produse in volumul vanzarilor sunt urmatoareale: 10% LCD TV, 25% Plasma TV, 65% Flat TV . In ceea ce priveste anul acesta compania estimeaza ca va obtine
cresteri de pana la 20% pe segmentul LCD TV, 35% pe Plasma TV, in timp ce segmentul Flat TV va suferi o scadere de pana la 45%.

In urmatorii ani, LG Romania va creste procentul de plasma TV si LCD TV, eliminand modelele Flat TV din gama.

In comparatie cu LCD TV, plasma TV conduce piata din punct de vedere al vanzarilor, insa televizoarele LCD recupereaza foarte repede inscriindu-se intr-un trend de crestere a popularitatii, tinzand sa o depaseasca pe cea a plasmelor intr-un viitor apropiat.

Totodata, procesul de productie a plasmelor este mai putin costisitor fata de cel al LCD-urilor, fapt care determina ca plasma TV sa reprezinte alegerea numarul 1.

Anul 2005 a adus companiei pozitia de lider pe segmentul televizoarelor cu plasma din Romania, inregistrand in lunile iunie-iulie 2005 cea mai mare cota de piata, conform studiilor de piata cu un procent de 26%. In Romania, pentru 2006, LG comercializeaza 16 modele de plasme TV, modele ce se remarca prin design-ul deosebit de elegant si calitatea exceptionala a imaginii.

Ponderea produselor electronice in totalul cifrei de afaceri pe 2005 a fost de 40%, ea urmand sa creasca anul acesta. In Romania, se observa o tendinta de crestere pe categoriile plasma TV si LCD TV, cu pondere mai mare pe plasma. Fata de anul trecut, se estimeaza o crestere de 100% de la an la an.

LG Electronics a realizat in Romania in primele sase luni ale anului 2005 o cifra de afaceri de 20 milioane euro, similara cu cea inregistrata pe intregul an 2004. Cifra totala de afaceri inregistrata in anul 2005 a fost de 50 milioane euro, compania estimand o crestere de pana la 35%-40% pana in anul 2007.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.