Cele doua companii de electronice, electrocasnice si IT&C isi incep mariajul cu rezultate pe minus

Flamingo a incheiat, saptamana trecuta, inca o etapa in achizitia companiei Flanco International, cel de-al treilea retailer de electronice si electrocasnice de pe piata romaneasca. Se pare ca pentru Flamingo problemele abia acum incep.

Tranzactia, care a fost semnata la inceputul lui ianuarie si care se ridica la o valoare totala de 37 de milioane de euro, este una dintre cele mai complexe. Intr-o prima faza, Flamingo a operat o majorare de capital cu aproximativ 31,6 milioane de lei (peste noua milioane de euro). "Urmeaza, in paralel cu aprobarea tranzactiei de catre Consiliul Concurentei, emisiunea de drepturi de preferinta, subscrierea majorarii de capital si pe la inceputul lunii mai estimez ca achizitia se va finaliza complet", spune Dragos Simion, vicepresedinte Flamingo. Cu banii obtinuti din majorarea de capital, compania a platit pentru achizitia Flanco. Actionarii acesteia din urma au subscris si ei la majorarea de capital, devenind, saptamana trecuta, actionari Flamingo.

Dar problemele ar putea sa inceapa abia acum. Chiar inainte de a bate palma pentru achizitie, Flamingo International si-a revizuit tinta de profit pe anul trecut, prevazand o scadere de 30% a profitului fata de 2004. Motivele invocate au fost inundatiile si normele de creditare ale BNR, care i-ar fi afectat puternic vanzarile in rate. Dar, acelasi lucru poate fi invocat si de Flanco. In ultimii doi ani, retailerul a pierdut pe rand prima si a doua pozitie pe piata de profil, in fata Altex si Domo. "Intr-un fel, am profitat de aceasta situatie si am propus tranzactia", explica Simion. "Altfel, nu stiu cum s-ar mai fi realizat. Pentru noi a fost o ocazie, pentru ca nu stiu cum am fi putut creste intr-atat prin mijloace proprii", adauga el.

Nu cumva, insa, actionarii Flamingo si-au legat de gat o piatra de moara si nu o companie cu reale perspective de crestere? Anul 2004 a fost pentru Flanco unul de scadere, atat pe partea vanzarilor, cat si la nivelul ratei profitului. Cifra de afaceri a coborat cu peste 12%, pana la 390,1 milioane de lei (96,3 milioane de euro), in vreme ce profitul net a atins 13,3 milioane de lei (3,3 milioane de euro), comparativ cu 7,6 milioane de euro in 2003.

Capital

Sursa: Capital



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.