Atragerea fondurilor straine din ce in ce mai masive in partea estica a tarii determina un numar ridicat de investitori locali sau internationali sa ia in considerare dezvoltari imobiliare in zona. In cativa ani, piata locala va fi acaparata de proiecte in domeniile de retail, rezidential, birouri si hotelier.

Unul dintre orasele carora li se poate aplica descrierea de mai sus este Bacaul.Incurajati de cresterea investitiilor straine si nivelului de trai din zona, compania Arena City Center va initia constructia primului mall din oras.

Cu o investitie de 20 milioane de euro, proveniti atat din surse proprii cat si din credite bancare, compania dezvoltatoare va incepe constructia centrului comercial Arena City Center in martie 2006. Lucrarea va fi livrata pe piata in trimestrul al treilea al anului 2007.

Mall-ul va fi situat in cea mai populata zona rezidentiala a Bacaului, cartierul Nord, care concentreaza aproape 30% din totalul locuitorilor orasului.

"In prezent, disponibilitatea spatiilor comerciale din Bacau este foarte redusa, singurele optiuni fiind locatiile de la parterul blocurilor sau fostul magazin universal Luceafarul, recent renovat. Oferta nu se ridica, insa, la nivelul cererii retailer-ilor care isi doresc locatii reprezentative si de calitate", adauga Florina Cojocari, Senior Broker in cadrul Departamentului de Retail al Eurisko, agentul exclusiv al proiectului. Eurisko are o vasta experienta pe acest segment de piata si, de curand, a primit recunoasterea internationala pentru profesionalismul sau prin afilierea la International Council of Shopping Centers (ICSC), cea mai importanta organizatie in domeniul centrelor comerciale.

Arena City Center va oferi spatiu pentru 150 de magazine, cu o suprafata totala de 30.000 mp.

Conform dezvoltatorului, etajul al doilea, care va acoperi 10.000 mp, va fi dedicat in intregime spatiilor de petrecere a timpului liber. Aici vor fi amplasate trei sali de cinema, zona de restaurante si fast-food-uri, un perimetru unde copiii pot fi lasati sa se joace sub supravegherea
unui personal calificat, cat timp parintii sunt la cumparaturi, precum si un salon de infrumusetare pentru doamne.

Proiectul va beneficia de trei intrari amplasate pe partea dinspre bulevard, cea dinspre parcare si laterala, in vreme ce in interior circulatia de la un etaj la altul va fi posibila cu ajutorul scarilor rulante sau cu al celor doua lifturi panoramice.

Conform planurilor, esplanada de la parter este conceputa ca punctul de atractie al mall-ului. Aceasta zona va fi amenajata cu o fantana si parcele cu plante si flori. Investitorii spera ca acest etaj sa devina locul favorit pentru prezentari de moda sau evenimente mondene si culturale.
Ca posibilitati de parcare, mall-ul va avea spatii exterioare pentru 700 de masini, intr-o prima faza. Functie de necesitati, parcarea poate fi extinsa la 1.000 de locuri.

"Chiriile variaza intre 20 si 100 euro/mp/luna + TVA si sunt diferentiate in functie de suprafata, pozitie si etaj", adauga Florina Cojocari, de la Eurisko.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.