Piata supermarketurilor si a hipermarketurilor este in plina expansiune. Aceasta inseamna ca si structura consumului in Romania sufera un proces de modificare. Produsele sint tot mai „tintite“, iar obiceiurile consumatorilor se schimba. Supermarketul e deja o lume la noi. Una din ce in ce mai populata.

Plus a deschis primele magazine-pilot, asa cum le-au numit reprezentantii companiei, in octombrie anul trecut in Bucuresti, Tirgoviste, Deva si Bistrita. Dupa ce au testat piata, cei de la Plus au mai deschis alte sapte magazine: cite unul in Bistrita, Orastie si Gherla si cite doua in Bacau si Sibiu.

Investitia intr-un magazin Plus se ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro, iar numarul de locuri de munca pe care un asemenea magazin le creeaza este de 20-25. "In prezent, exista 14 magazine Plus, iar numarul de angajati este de 560 la nivel national", a declarat Ioana Marginean, directorul de marketing al companiei. Potrivit lui Marginean, investitiile totale in Romania se vor ridica la suma de aproximativ 200 de milioane de euro.

"Vom deschide magazine Plus in toate orasele cu peste 30 de mii de locuitori, adica aproximativ 30 de magazine pe an", a precizat Marginean. Plus a ales sa investeasca in regiunea de sud-est a Europei, si in special in Romania, pentru ca "formatul magazinelor de tip discount este foarte putin dezvoltat".

Investitii de 180 de milioane de euro la Carrefour

Carrefour Romania a inceput cu zece angajati. Birourile au fost stabilite in 1999. Acum, compania are 3.200 de angajati si a raportat in 2005 o cifra de afaceri de 436 de milioane de euro.

Carrefour Romania a investit aproximativ 180 de milioane de euro in cinci hipermarketuri. Francezii au intrat pe piata romaneasca in 2001, o data cu inaugurarea magazinului din Militari, pe 27 iunie. Aceasta este de altfel si cea mai mare unitate a companiei din punctul de vedere al suprafetei de vinzare: peste 10.500 de metri patrati. Investitia s-a cifrat la 50 de milioane de euro. Doi ani mai tirziu, francezii au alocat 38 de milioane de euro pentru Carrefour Orhideea. In 2004, au urmat lansarile hipermarketurilor din cartierul bucurestean Colentina si din orasul Brasov. Anul trecut, grupul de retail a inaugurat magazinul din Ploiesti. Alte deschideri sint programate pentru acest an.

"In 2006 avem programate doua deschideri: Baneasa, in aceasta primavara, si Constanta, in toamna", a spus Andreea Mihai, marketing manager Carrefour Romania. "Proiectul Hiproma in Romania implica investitii de 25-35 de milioane de euro pe magazin", a adaugat Mihai.

"Romania este o tara in plina dezvoltare economica, iar investitiile straine sint din ce in ce mai active. Populatia este importanta ca numar, iar ritmul de crestere economica este, de asemenea, important", a explicat Mihai decizia Carrefour de a investi in Romania.

Urmeaza al 12-lea Selgros

Compania germana Selgros Cash&Carry a deschis primul magazin din Romania in 2001, la Brasov. "In prezent, operam in 11 magazine, situate in Brasov, Bucuresti (Pantelimon, Baneasa, Berceni), Tirgu-Mures, Constanta, Timisoara, Oradea, Arad, Cluj si Craiova. Cel de-al 12-lea magazin va fi deschis in 7 martie 2006 in Ploiesti", a declarat Antoaneta Gales, purtatorul de cuvint al companiei.

Fiecare magazin construit inseamna o investitie de 15 milioane de euro, iar numarul de locuri de munca creat cu fiecare deschidere este de peste 300 de angajati. La nivel national, Selgros Romania are in prezent 4.500 de angajati. Investitiile totale derulate de la inceputul anului 2001 si pina anul trecut inclusiv au depasit 170 de milioane de euro.

Intrebata care sint planurile companiei pentru urmatorii ani, Gales a declarat ca alte 20 de magazine urmeaza sa fie deschise in Romania.

Kaufland: o lansare in fiecare luna

Proaspat intrat pe piata din Romania, retailerul german Kaufland a inaugurat primul sau magazin in Bucuresti pe 13 octombrie 2005. O luna mai tirziu, a urmat magazinul din Rimnicu-Vilcea, pentru ca, la mijlocul lunii decembrie a anului trecut, al treilea sa fie deschis la Ploiesti. Intrucit in prima luna din 2006, Kaufland nu a avut nici o lansare, februarie a fost momentul prielnic pentru recuperarea terenului. Doua hipermarketuri au fost inaugurate: unul in Alba-Iulia si celalalt in Timisoara.

"Pina in prezent, investitia totala in tara noastra depaseste 150 de milioane de euro. Kaufland Romania a creat aproximativ 1.650 de noi locuri de munca", a declarat managerul general Gunter Grieb.

Divizia Kaufland face parte din concernul Lidl&Schwarz Co&KG. Grupul Schwarz, cu peste 166.000 de angajati in intreaga Europa, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 40 de miliarde de euro. Concernul Kaufland este reprezentat de peste 650 de magazine in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia si Romania.

Care este diferenta

Supermarketul este un format de magazine amplasat in puncte intens circulate. Suprafata acestora este de 400-500 de metri patrati. Numarul de produse din supermarket, in special alimentare, variaza intre 3.000 si 10.000. Hipermarketul este un ansamblu de magazine amplasat in zonele periferice ale orasului. Suprafata acestora depaseste 5.000 de metri patrati. Intr-un hipermarket se pot gasi mai bine de 50.000 de produse.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.