La o zi dupa ce Coca-Cola a anuntat scaderea profitului companiei in 2005 cu 28 de procente, Pepsi a prezentat rezultatele financiare ale anului trecut, potrivit carora, profitul PepsiCo Inc. a crescut cu 12 %, reusind astfel sa il depaseasca pe cel raportat de rivalul Coca-Cola.

Al doilea jucator de pe piata bauturilor racoritoare, Pepsi, a raportat cea mai mare crestere a incasarilor, din ultimii patru ani, pe fondul cresterii vanzarilor de apa plata si altor bauturi necarbogazoase, dar si a snacks-urilor, informeaza Reuters. Compania a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut 925,22 milioane de euro profit, sau 65 de centi pe actiune, cu 12 % mai mult decat in perioada similara din 2004. De asemenea, incasarile Pepsi au atins un nivel record pentru ultimii ani, de 8,41 de miliarde de euro, ceea ce se transpune printr-o crestere de 15 procente fata de 2004.

Pepsi castiga din mancare, Coca-Cola pierde cu bauturile

Profitul raportat de Pepsi este mai mare decat cel raportat de catre Coca-Cola. Compania americana cu sediul in Atlanta, Coca-Cola, a raportat 720,15 milioane de euro profit in ultimele trei luni din 2005, cu 22,2 % decat profitul Pepsi. Aceasta diferenta este data de cresterea volumului de vanzari a bauturilor necarbogazoase si a snacks-urilor, piata pe care Pepsi este mai bine reprezentat, in acelasi timp, vanzarile bauturilor carbogazoase - care reprezinta 80 % din incasarile Coca-Cola , fiind in scadere.

Incasarile Pepsi au crescut in medie in ultimii cinci ani cu 5 %, in comparatie cu 3,4 procente pentru Coca-Cola, ceea ce s-a transpus intr-o crestere de 26 de procente a cotatiei unei actiuni Pepsi, in timp ce Coca-Cola a pierdut 31 de procente.

Planuri de viitor

Daca Coca-Cola intentioneaza ca in acest an sa lanseze pe piata mai multe produse din categoria 'soft', cum ar fi sucurile pe baza de vitamine, cafea sau ceai, investitiile Pepsi se vor indrepta catre segmentul alimentar al pietei. In acest sens, PepsiCo a achizitionat producatorul polonez de chips-uri Star Foods si si-a anuntat intentia de a investi 108,3 milioane de euro pentru achizitionarea producatorul de alune Sara Lee Corp. Prin aceste miscari Pepsi urmareste sa isi consolideze pozitia pe piata alimentelor si bauturilor sanatoase, urmand astfel tendintele publicului.

In ceea ce priveste piata bauturilor racoritoare, cea mai importanta mutare a Pepsi in acest an va fi incheierea unui acord cu Yum! Brands Inc. care detine lanturile de restaurante Taco Bell, KFC si Pizza Hut, acord in urma caruia produsele Pepsi vor fi comercializate in aceste restaurante.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.