General Motors, care detine cele doua marci, se afla sub investigatia Consiliului Concurentei, din cauza contractelor pe care le-a incheiat cu 16 dealeri din Romania

Consiliul Concurentei a demarat o investigatie care vizeaza distribuitorii de autovehicule Opel si Chevrolet, arata un comunicat al institutiei. "Consiliul Concurentei are in desfasurare o investigatie privind o posibila incalcare a prevederilor art. 5 alin (1) din Legea concurentei de catre distribuitorii de autovehicule, piese de schimb si service pentru marcile Opel si Chevrolet", precizeaza comunicatul.

Investigatia a fost declansata dupa ce compania General Motors Southeast Europe Ltd., in calitate de reprezentant al grupului GM, a cerut Consiliului Concurentei o exceptare de la lege pentru contractele pe care intentioneaza sa le incheie cu 16 distribuitori din Romania. "Au cerut o exceptare de la Legea concurentei si in astfel de cazuri se declanseaza automat o investigatie. Un acord intre o companie si o serie de agenti economici intra, automat, sub incidenta Legii concurentei. Investigatia urmareste efectele acestor acorduri, trebuie sa vedem daca nu se vor produce perturbari ale concurentei in urma lor", ne-au declarat surse din cadrul Consiliului Concurentei.

Ce e interzis

Paragraful din lege la care se refera Consiliul Concurentei prevede faptul ca "sint interzise orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, orice decizii luate de asociatiile de agenti economici si orice practici concertate, care au ca obiect sau au ca efect restringerea, impiedicarea ori denaturarea concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia".

Totusi, in anumite situatii, intelegerile dintre agentii economici pot fi exceptate de la interdictia precizata. Directorul de PR din cadrul reprezentantei in Romania a General Motors, Cristian Oltean, a refuzat sa comenteze. Vinzarile de autoturisme noi marca Opel si Chevrolet au crescut anul trecut, in comparatie cu 2004. In primele 11 luni din 2005, Chevrolet a vindut, prin reteaua sa de 21 de dealeri, 4.342 de unitati, cu 50% mai mult decit in 2004.

Opel, care detine in Romania o retea de 22 de dealeri, si-a majorat, de asemenea, vinzarile in 2005, pina la 4.732 de unitati comercializate la sfirsitul primelor unsprezece luni. In intreg anul 2004, Opel a vindut 3.122 de unitati.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.