21 Ianuarie 2013 in Business
Cum vrea ministrul delegat pentru IMM, Turism si Afaceri sa atraga turistii straini in Romania?

"S-au cheltuit foarte multi bani in domeniul turismului, comparativ cu alte ramuri, iar daca analizam banii cheltuiti si efectele in celelalte ramuri o sa gasim un raport mai bun decat efectele banilor cheltuiti in turism. Sunt zeci de milioane de euro cheltuiti. Eu doar spun pentru public, sa analizeze, e bine ca noi am facut 147 de partii de schi, care au in total 125 de kilometri de partii, dar sunt imprastiate?", a spus Grapini, citata de MEDIAFAX.

Grapini a mai spus ca astfel au fost cheltuite "fara efecte" cateva zeci de milioane de euro. Din cele 75 de milioane de euro, bani europeni destinati promovarii brandului turistic, au fost cheltuite deja 12 milioane de euro. Romania ar trebui promovata in lume cu cateva domenii in care este unica, printre care Delta Dunarii, izvoarele termale si legendele romanesti, inclusiv cea a lui Dracula, considera Maria Grapini.

"Nu pot sa spun acum care a fost cea mai mare greseala facuta in turism, dar ca in toate domeniile greseala ar fi ca nu a existat o continuitate, fiecare cand a venit a vrut altceva. (...) In turism trebuia alese trei-patru domenii, de exemplu nu cred ca valorificam faptul ca suntem unici in lume cu biosfera din Delta. Datele nu arata ca noi valorificam acest lucru foarte bine. In momentul in care tu, ca tara, ai niste lucruri unicate in lume sau in Europa, pentru ca ziceam ca suntem pe primul loc cu izvoarele termale. Daca vreti, asta a fost cea mai mare greseala: nu s-a facut o harta a bogatiilor naturale, a ceea ce ne-a dat Dumnezeu aici, de la delta, Dunare, munti, izvoare termale etc.", a spus ministrul.

Ea a adaugat ca ar trebui promovate si legendele romanesti, asa cum fac multe tari.

"In afara de legenda cu Dracula nimic n-am mai scos la iveala, noi avem foarte multe alte lucruri. Nici pe-aia n-am scos-o noi, ca au cercetat-o ei", a afirmat ministrul.

Grapini crede ca nu trebuie indepartata legenda Dracula, dar trebuie alaturata altor legende sau lucruri adevarate din istorie. In acest sens, ministrul a discutat cu omologul sau de la Cultura, Daniel Barbu, pentru a identifica ce s-ar putea promova pe turismul cultural.

"Noi trebuie sa tintim si tarile unde economia este solida si oamenii au bani. Nu stiu cat s-a facut sa atragem turisti japonezi, dar daca va duceti la Moscova veti vedea numai asiatici. Pentru ca ei au bani si cheltuiesc si sunt foarte avizi sa cunoasca", a mai spus Maria Grapini.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Grapini: Zeci de milioane de euro cheltuiti in turism, fara efecte vizibile.


Ultima ora din Business pe 9AM